dilluns, 19 d’octubre de 2020

Filmoteca forçosa (19)

The Trial of the Chicago 7 (Aaron Sorkin, USA 2020 (Netflix))

Revisió d’un judici històric sobre protestes i enfrontaments amb la policia de Chicago l’any 1968. La denúncia del joc brut de l’estat resulta més rellevant que mai. Amb l'atractiu imbatible d'una colla de grans intèrprets encapçalats per Sacha Baron Cohen, Eddie Redmayne, Frank Langella i Mark Rylance (acompanyats de Jeremy Strong, Michael Keaton, John Carroll Lynch i Joseph Gordon-Levitt). Alguns l’han trobada avorrida, però (malgrat algunes concessions a la galeria) és un festival de visió obligada per a tots els fans de Sorkin. (8)


Spring (Justin Benson i Aaron Moorhead, USA 2014 (Filmin))

Jove americà viatja a Europa a la recerca del primitivisme del vell continent. S’enamora d’una noia misteriosa posseïdora d’una biologia molt particular. Combinat una mica ortopèdic d’horror i romanticisme, salvat per l’originalitat del plantejament. Un punt més per les magnífiques vistes de la Pulla. (7)


Mermaids/Sirenes (Richard Benjamin, USA 1990 (Filmin))

Tragicomèdia artificiosa sobre família un xic disfuncional. Se salva pels actors, especialment una molt jove Wynona Ryder i la debutant Christina Ricci. (7)


The Endless (Justin Benson i Aaron Moorhead, USA 2017 (Filmin))

Dos germans tornen a la comunitat de la qual van escapar fa 10 anys per tancar velles ferides. Confirmació del talent de Benson i Moorhead per unir drama de personatges i gènere fantàstic. Sorprenentment els directors són també els protagonistes i ho fan molt bé. Millor les idees, però, que la forma d’articular-les. (7)


The Lodger (Alfred Hitchcock, Regne Unit 1927 (Filmin))

Primer film que Hitchcock considerava totalment seu, explora a través del cas d’un assassí de dones rosses algunes de les grans obsessions de la seva carrera, començant per la del fals culpable. Encara temptatiu, però molt potent visualment. (6)


Under the Skin (Jonathan Glazer, Regne Unit 2013 (Filmin))

Considerada una de les millors pel·lícules de la dècada, inèdita fins ara a casa nostra. Una desorientada Scarlett Johansson passeja per Escòcia i atrau homes solitaris cap a un destí fatal. Desarrelada, oberta a múltiples interpretacions, ofereix una visió desencaixada de la vida humana. Malgrat tot no m’ha compensat l’esforç d’una narració desconcertant. (6)




4 comentaris:

  1. Under the Skin partyeix d'una idea interessant i és visualment potent (no només per l'anatomia de la Johansson) però narrativament és una pedra. A The Lodger li posaria més punts: tot i ser primerenca, té molta força.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Tinc curiositat per la novel·la de Faber, que sembla ser molt diferent.

      The Lodger la vaig trobar una mica allargada.

      Suprimeix
  2. Algú ha dit fans de Sorkin? Ja estic trigant a veure-la! La resta no em criden.

    ResponSuprimeix