Pàgines

dilluns, 17 de gener del 2022

Filmoteca forçosa (62)

The Tragedy of Macbeth (Joel Coen, USA 2021 (Apple+))

Joel Coen s’estrena en solitari amb una adaptació d’un clàssic de Shakespeare. Denzel Washington està molt bé (no tant, Frances McDormand). Però el film és sobretot un festí visual i sonor d’estil expressionista. (8) 



The Card Counter (Paul Schrader, USA 2021 (Verdi-Park))

Nova faula de Schrader sobre la culpa i la redempció. Oscar Isaac feia temps que no estava tan bé, però costa fer la connexió entre el món del pòquer i les tortures d’Abu-Grahib. (7)



Boiling Point/Hierve (Philip Barantini, Regne Unit 2021 (Filmin))

Una catastròfica nit a la cuina i el menjador d’un restaurant de Londres filmada en una sola presa. Enervant i molt ben interpretada amb una magnífica exhibició (una altra) dels mèrits de Stephen Graham (però també de Vinette Robinson). (7)



Passing/Clarobscur (Rebecca Hall, USA 2021 (Netflix))

Estètic (però una mica confús) drama sobre la relativitat del concepte de raça a partir d’una novel·la clàssica sobre els negres que es fan passar per blancs. (7)



Jungle Cruise (Jaume Collet-Serra, USA 2021 (Disney+))

Bigarrada i molt distreta aventura clàssica, molt superior al que mereix una cinta inspirada per una atracció de Disneylandia. La primera part és molt potent, després esclata en un deliri d’efectes especials perfectament descriptibles. (6)



Mr Jones (Agnieszka Holland, Regne Unit 2019 (Filmin))

De com el periodista Gareth Jones va revelar al món la fam que patia Ucraïna sota els plans quinquenals de Stalin. Didàctica, mitjanament convincent i molt bellament filmada. (7)



Booksmart/Súper empollonas (Olivia Wilde, USA 2019 (Filmin))

La clàssica comèdia d’institut amb nit boja prèvia a la graduació pren aires refrescants gràcies al seu punt de vista femení. Grans prestacions de les pujants Kaitlyn Dever i (sobre tot) Beaney Feldstein. (7)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada