Pàgines

dimarts, 4 de gener del 2022

Que visquin els Reis!

Res més lluny de les meves intencions que escriure una apologia de la monarquia, aquí del que es tracta és d’exalçar les obres del matrimoni que formen Michelle i Robert King. Els creadors de la modèlica sèrie d’advocats «The Good Wife», van optar en la seva seqüela «The Good Fight» (Movistar+) per alliberar-se dels encotillaments propis del gènere i cedir a totes les marrades que la seva inspiració proposés. Arribats a la cinquena temporada, estrenada amb l’inici de l’estiu de 2021, no queda quasi res dels convencionalismes de la pràctica legal i sí una llibertat total per abordar qualsevol qüestió que estigui d’actualitat: en aquests darrers episodis inevitablement la pandèmia del Covid, però també la mort de Ruth Bader o l’assalt de les hordes trumpianes al Capitoli (on el marit de Diane sembla haver estat involucrat).

Bona part de la temporada l’ocupa una qüestió tan polèmica com és la justícia paral·lela, exemplificada en Hal Wackner (Mandy Patinkin), un profà que, sense cap coneixement de dret, ha establert un tribunal al magatzem d’una copisteria. Els seus judicis proporcionen alguns dels moments més divertits de la sèrie (al menys fins que les coses no es torcen). Com es habitual a «The Good Fight», abunda l’humor, els canvis de fortuna i fins i tot els moments onírics o les seqüències animades. Potser la millor prova de l’estructura libèrrima de la sèrie és el capítol «Previously On…», on sota l’excusa de resumir els capítols anteriors, es detallen al llarg d’una hora tot de fets inèdits, com si ja fossin coneguts per l’espectador. D’aquesta manera tan expeditiva veiem desaparèixer dos dels puntals de la sèrie des del primer dia, com foren Delroy Lindo i Cush Jumbo. Fins i tot amb aquesta important absència, «The Good Fight» continua essent un dels programes més sorprenents i addictius de les pantalles presents. 

Com si això no fos suficient, la imaginació desbordada dels King ha creat simultàniament una minisèrie anomenada «The Bite»/«La mossegada» (també a Movistar+). Es tracta d’una obra de circumstàncies nascuda a recer de la pandèmia i, com es norma en aquest tipus de ficcions, està interpretada per diversos personatges aïllats als seus domicilis i comunicats entre ells per les pantalles de l’ordinador o del mòbil. Però, lluny de l’estatisme que aquesta situació pot suggerir, «The Bite» és una sèrie francament mogudeta.

La protagonitza Audra McDonald, veterana de «The Good Fight», en el paper d’una metgessa que descobreix una mutació del virus SARS CoV-2 que converteix els infectats en zombies caníbals. Taylor Schilling (la d’«Orange is the New Black») fa de «dominàtrix» i veïna de dalt. «The Bite» és un divertiment d’humor negre i bèstia, amb un to apocalíptic que correspon als temps actuals. Sembla una mica escrit a cuita-corrents, però passa molt bé.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada