diumenge, 30 d’octubre del 2022

Filmoteca forçosa (89)


Peter von Kant (François Ozon, França 2021 (Boliche))
Versió en clau masculina del melodrama clàssic de Fassbinder, més histèric i amb un punt còmic. Destacable Denis Menochet i unes impagables Isabelle Adjani i Hanna Schygulla. (7)

Cerdita (Carlota Pereda, Espanya 2021 (Verdi))

Expansió d’un curt homònim que ja no era gran cosa. Mal interpretada, pèssimament escrita i amb unes bones intencions que es queden a mig camí. (4)



Catherine Called Birdy/El llibre de Catherine (Lena Dunham, Regne Unit 2022 (Amazon Prime))

Comèdia medieval sobre política matrimonial de les joves nobles. La primera obra després de Girls que ha obtingut resposta positiva de la crítica. D’ús quasi exclusiu per a adolescents. (6)


The Lost City (Aaron i Adam Nee, USA 2022 (Amazon Prime))

Comèdia d’aventures selvàtiques amb escriptora de novel·les romàntiques i el model que surt retratat a la coberta. Empal·lideix si la comparem amb «Darrere el cor verd», el seu obvi model. (6)



Un año, una noche (Isaki Lacuesta, Espanya 2022 (Verdi Park))

Les seqüeles que pateix una parella de víctimes d’un acte terrorista. Massa llarga i amb un ritme irregular, però també amb grans moments dramàtics i amb dues excel·lents interpretacions de Noémie Merlant i Nahuel Pérez Biscayart. (7)


Argentina 1985 (Santiago Mitre, Argentina 2022 (Amazon))

Crònica de la liquidació d’una dictadura a través de la justícia. Molt ben escrita, molt didàctica i perfectament interpretada (ai, Darín!) (8)

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada