El guionista habitual Dan Gilroy, que tan brillantment havia debutat amb «Nightcrawler», prometia molt més del que pensàvem a la seva cacofònica cinta «Roman J. Israel, Esq.» (quin títol tan impossible de recordar!), que va facilitar una nominació a l’Oscar per a Denzel Washington. Per a refiar-se en el futur de premis i nominacions!
Malgrat el que el nom tan complicat sembla suggerir, el film no es basa en un personatge real, sinó que prové totalment de la imaginació de Gilroy, que també exerceix de guionista. Roman és un advocat que durant 35 anys ha fet feina de despatx en un bufet, mentre el seu soci s’ocupava de defensar els casos en els tribunals. A la mort d’aquest, és transferit a una altra firma on coneix al tauró de l’advocacia George Pierce (Colin Farrell) que l’enfrontarà amb l’exercici públic del seu ofici i li farà qüestionar-se la seva integritat.
Aquest Roman J. Israel voreja l’espectre autista; hem de creure que en la seva joventut va ser un lluitador pels drets civils; malgrat la seva malaptesa social i la seva descurada aparença, és capaç de seduir involuntàriament l’atractiva activista Maya Alston (Carmen Ejogo); i en un mal moment és capaç de fer saltar pels aires dècades d’integritat (per recuperar-la poc després de la forma més improbable possible). Aquest Roman J. Israel no respon a cap patró identificable en el món real, és només una excusa de guió: una perxa on penjar una historieta que ni tan sols és gaire bona.
Washington, Farrell i Ejogo són actors de solvència superior i fan passador el que no ho hauria de ser. Malgrat tot, la primera hora és d’una inanitat dramàtica abismal. I l’epíleg, monstruosament allargassat, ha de ser un dels més anticlimàtics de la història. Com és que gent aparentment informada pugui arribar a equivocar-se tant?
Malgrat el que el nom tan complicat sembla suggerir, el film no es basa en un personatge real, sinó que prové totalment de la imaginació de Gilroy, que també exerceix de guionista. Roman és un advocat que durant 35 anys ha fet feina de despatx en un bufet, mentre el seu soci s’ocupava de defensar els casos en els tribunals. A la mort d’aquest, és transferit a una altra firma on coneix al tauró de l’advocacia George Pierce (Colin Farrell) que l’enfrontarà amb l’exercici públic del seu ofici i li farà qüestionar-se la seva integritat.
Aquest Roman J. Israel voreja l’espectre autista; hem de creure que en la seva joventut va ser un lluitador pels drets civils; malgrat la seva malaptesa social i la seva descurada aparença, és capaç de seduir involuntàriament l’atractiva activista Maya Alston (Carmen Ejogo); i en un mal moment és capaç de fer saltar pels aires dècades d’integritat (per recuperar-la poc després de la forma més improbable possible). Aquest Roman J. Israel no respon a cap patró identificable en el món real, és només una excusa de guió: una perxa on penjar una historieta que ni tan sols és gaire bona.
Washington, Farrell i Ejogo són actors de solvència superior i fan passador el que no ho hauria de ser. Malgrat tot, la primera hora és d’una inanitat dramàtica abismal. I l’epíleg, monstruosament allargassat, ha de ser un dels més anticlimàtics de la història. Com és que gent aparentment informada pugui arribar a equivocar-se tant?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada