dissabte, 11 de febrer del 2017

Un món de metros: Barcelona (2)

D’ençà que vaig publicar l’apunt sobre Barcelona l’any 2009, la nostra xarxa de metro ha augmentat considerablement. Ara disposem d’onze línies (algunes pendents de completar), 145 quilòmetres de vies i 180 estacions. El disseny, no obstant, s’ha mantingut igual i no deixa d’admirar-me com no ha perdut ni un àpex de claredat, tot i que és un tipus de mapa bastant punyetero on, a més de les línies de metro, tren i tram, s’inclouen els principals carrers de la ciutat. Si us pareu a pensar, no és fita fàcil aconseguir un traçat llegidor i estètic, que a més s’adapti a la geografia real. Poques ciutats amb xarxes de la complexitat de Barcelona, gosen fer-ho. Bravo!

8 comentaris:

  1. És maco el disseny, i encara que ha canviat molt, les línies antigues encara hi són i són fàcils de reconèixer. Cada cop hi ha més possibilitats, però em pregunto si s'hauria pogut millorar el disseny per optimitzar el transport i no foradar tant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A diferència de l'autobús, amb el metro sempre has de partir del que ja estava construït. Si es pogués partir de zero i construir la xarxa d'un dia per l'altre, el disseny seria més racional i amb menys perforacions.

      Elimina
  2. I també hi ajuda el coneixement que tenim del territori. Tot i així, sempre m'ha semblat que les línies de metro cusen prou bé el territori i les seves necessitats.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que també ajuda, per això mateix sempre trobaré absurda la "U" de la línia verda.

      Elimina
  3. I la fortuna que l'altra meitat del semicercle no calgui omplir-la perquè les línies aquàtiques encara no estan projectades :)

    ResponElimina
  4. Em conec més la Barcelona de sota terra que la de sobre, tot gràcies a aquest mapa. Per orientar-me que no em diguin carrers, que em diguin parades de metro

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero que de tant en tant surtis a la superfície.

      Elimina