D’ençà que vaig publicar l’apunt sobre Barcelona l’any 2009, la nostra xarxa de metro ha augmentat considerablement. Ara disposem d’onze línies (algunes pendents de completar), 145 quilòmetres de vies i 180 estacions. El disseny, no obstant, s’ha mantingut igual i no deixa d’admirar-me com no ha perdut ni un àpex de claredat, tot i que és un tipus de mapa bastant punyetero on, a més de les línies de metro, tren i tram, s’inclouen els principals carrers de la ciutat. Si us pareu a pensar, no és fita fàcil aconseguir un traçat llegidor i estètic, que a més s’adapti a la geografia real. Poques ciutats amb xarxes de la complexitat de Barcelona, gosen fer-ho. Bravo!
És maco el disseny, i encara que ha canviat molt, les línies antigues encara hi són i són fàcils de reconèixer. Cada cop hi ha més possibilitats, però em pregunto si s'hauria pogut millorar el disseny per optimitzar el transport i no foradar tant.
ResponEliminaA diferència de l'autobús, amb el metro sempre has de partir del que ja estava construït. Si es pogués partir de zero i construir la xarxa d'un dia per l'altre, el disseny seria més racional i amb menys perforacions.
EliminaI també hi ajuda el coneixement que tenim del territori. Tot i així, sempre m'ha semblat que les línies de metro cusen prou bé el territori i les seves necessitats.
ResponEliminaSegur que també ajuda, per això mateix sempre trobaré absurda la "U" de la línia verda.
EliminaI la fortuna que l'altra meitat del semicercle no calgui omplir-la perquè les línies aquàtiques encara no estan projectades :)
ResponEliminaDoncs és l'única banda per on podem créixer.
EliminaEm conec més la Barcelona de sota terra que la de sobre, tot gràcies a aquest mapa. Per orientar-me que no em diguin carrers, que em diguin parades de metro
ResponEliminaEspero que de tant en tant surtis a la superfície.
Elimina