Com totes les grans ciutats alemanyes, Karlsruhe gaudeix d'una extensa xarxa de trams i metros lleugers (S-Bahn i U-Bahn respectivament) i, segons llegeixo, conforma el sistema més gran del món. Són 13 línies, 262 quilòmetres de vies i 190 estacions.
Sempre que em toca descriure una xarxa alemanya he de repetir adjectius similars —eficient, fiable, clara... i poc imaginativa— el que tendeix perillosament cap als tòpics de la cap-quadratura. En contrast aquesta de Karlsruhe és el primer sistema germànic on predominen les corbes (bastant voluptuoses per cert). De fet, trobareu molt poques corbes als mapes dels metros del món. Serà per això que m'agraden.
Cierto.
ResponEliminaLas lineas ferreas de subterraneo se suelen dar con pocas curvas (no soy un entendido, pero me he fijado que en las ciudades predomina lo esquemático cuando se va bajo tierra.
¿Tiene esta ciudad algo especial (imposibilidades en el terreno, por ejemplo) para que sea de esta manera su trazado?
Salut
No, el traçat dels mapes de metro tenen poc a veure amb el terreny. S'intenta distribuir els punts de les estacions sobre el pla perquè siguin visibles i llegidores. Les línies solen ser verticals, horitzontals o en angle de 45 graus. Salut.
EliminaOk.
ResponEliminaGracies. No ho sabía. Em causa certa sorpresa el traçat.
Salut
Però què s'ha pensat Karlsruhe, que és Beijin, o què??
ResponEliminaJo hi he estat i crec que s'inventen estacions. No és possible que en tinguin tantes.
Eliminasembla que Karlsruhe no vol turistes, si més no, si ensenyen aquest mapa. Quin canguelo venint de fora!
ResponEliminaNo sé com m'ho vaig fer, però hi vaig saber arribar.
Elimina