âBona nit, em dic Allau i sĂłc addicte a Netflix.
âBona nit, Allau ârespon una polifonia dâaddictes solidaris, perĂČ anĂČnims.
SĂ, ja sĂ© que existeix un mĂłn mĂ©s enllĂ de Netflix. Que hi ha HBO, i Filmin, i Amazon i Sky, i Movistar+⊠PerĂČ Netflix, amb la seva voluntat dâatacar indiscriminadament per tots els flancs viables la vulnerabilitat de lâespectador Ă©s la plataforma mĂ©s similar a una botiga de llaminadures gegantina per a diabĂštics vocacionals.
No negarĂ© que la cadena tĂ© coses bones o molt bones, cas de «Narcos» o «The Crown»; perĂČ tambĂ© contĂ© abundants mediocritats i algun abisme dâignomĂnia. Que Ă©s on em solc esplaiar. Parlo en concret dâuna pel·lĂcula que es diu «Ibiza» (2018) i que Ă©s un dels materials visuals mĂ©s tristos i execrables que mâha concedit la vida.
Dirigeix un tio a qui no penso concedir-li ni un gram de posteritat. El guiĂł Ă©s entre inexistent i ridĂcul, una mera excusa per omplir de gasĂČfia 94 minuts de metratge. Va dâuna publicista de Nova York (Gillian Jacobs) que viatja fins a Barcelona (acompanyada per les seves millors amigues, la negra i la jueva âą) per negociar una campanya per vendre sangria o similar. Durant el viatge provoca lâinterĂšs sexual dâun DJ de fama internacional (Richard Madden, que va ser lâara difunt Robb Stark a «Joc de Trons»). Tot perseguint el noi, el trio protagonista salta a Eivissa. Hi ha festes privades, alcohol i drogues, cotxes descapotables, discoteques i platges on es practica «topless». Al final, la publicista es queda amb el xicot i rep una promociĂł a la feina. I ja estĂ .
Tanta inanitat argumental podria tenir alguna justificaciĂł, si «Ibiza» funcionĂ©s almenys com a catĂ leg de postals de Barcelona i lâilla titular, perĂČ qĂŒestions de pressupost i lâoposiciĂł expressa del Consell dâEivissa va fer traslladar el rodatge a SĂšrbia i CroĂ cia. AixĂ, amb alegre impunitat la ciutat de Split fa de Barcelona i lâilla de Krk imita Eivissa. Ni amb la presĂšncia dâun taxi negre i groc la cosa cola. De fet, les autoritats de lâilla pitiusa ja han alçat una demanda per donar-ne una imatge estereotipada i poc afavoridora.
I Ă©s que aquests americans ens retraten com si fĂłssim mexicans dâEuropa, amb mostatxos, maneres cavalleroses, i vint-i-cinc cognoms per cap. Per abundar en el tĂČpic, Jordi MollĂ perfecciona el seu personatge habitual del narcotraficant bavĂłs i Miguel Ăngel Silvestre es ven a pes com animal sexual. LâĂșnic que em sap greu de tot aquest despropĂČsit Ă©s la presĂšncia de Gillian Jacobs, una bellesa amb personalitat, que a la sĂšrie «Love» (tambĂ© de Netflix) demostra que pot actuar en productes molt mĂ©s dignes. PerĂČ aixĂČ ja ho comentarĂ© mĂ©s endavant.
âBona nit, Allau ârespon una polifonia dâaddictes solidaris, perĂČ anĂČnims.
SĂ, ja sĂ© que existeix un mĂłn mĂ©s enllĂ de Netflix. Que hi ha HBO, i Filmin, i Amazon i Sky, i Movistar+⊠PerĂČ Netflix, amb la seva voluntat dâatacar indiscriminadament per tots els flancs viables la vulnerabilitat de lâespectador Ă©s la plataforma mĂ©s similar a una botiga de llaminadures gegantina per a diabĂštics vocacionals.
No negarĂ© que la cadena tĂ© coses bones o molt bones, cas de «Narcos» o «The Crown»; perĂČ tambĂ© contĂ© abundants mediocritats i algun abisme dâignomĂnia. Que Ă©s on em solc esplaiar. Parlo en concret dâuna pel·lĂcula que es diu «Ibiza» (2018) i que Ă©s un dels materials visuals mĂ©s tristos i execrables que mâha concedit la vida.
Dirigeix un tio a qui no penso concedir-li ni un gram de posteritat. El guiĂł Ă©s entre inexistent i ridĂcul, una mera excusa per omplir de gasĂČfia 94 minuts de metratge. Va dâuna publicista de Nova York (Gillian Jacobs) que viatja fins a Barcelona (acompanyada per les seves millors amigues, la negra i la jueva âą) per negociar una campanya per vendre sangria o similar. Durant el viatge provoca lâinterĂšs sexual dâun DJ de fama internacional (Richard Madden, que va ser lâara difunt Robb Stark a «Joc de Trons»). Tot perseguint el noi, el trio protagonista salta a Eivissa. Hi ha festes privades, alcohol i drogues, cotxes descapotables, discoteques i platges on es practica «topless». Al final, la publicista es queda amb el xicot i rep una promociĂł a la feina. I ja estĂ .
Tanta inanitat argumental podria tenir alguna justificaciĂł, si «Ibiza» funcionĂ©s almenys com a catĂ leg de postals de Barcelona i lâilla titular, perĂČ qĂŒestions de pressupost i lâoposiciĂł expressa del Consell dâEivissa va fer traslladar el rodatge a SĂšrbia i CroĂ cia. AixĂ, amb alegre impunitat la ciutat de Split fa de Barcelona i lâilla de Krk imita Eivissa. Ni amb la presĂšncia dâun taxi negre i groc la cosa cola. De fet, les autoritats de lâilla pitiusa ja han alçat una demanda per donar-ne una imatge estereotipada i poc afavoridora.
I Ă©s que aquests americans ens retraten com si fĂłssim mexicans dâEuropa, amb mostatxos, maneres cavalleroses, i vint-i-cinc cognoms per cap. Per abundar en el tĂČpic, Jordi MollĂ perfecciona el seu personatge habitual del narcotraficant bavĂłs i Miguel Ăngel Silvestre es ven a pes com animal sexual. LâĂșnic que em sap greu de tot aquest despropĂČsit Ă©s la presĂšncia de Gillian Jacobs, una bellesa amb personalitat, que a la sĂšrie «Love» (tambĂ© de Netflix) demostra que pot actuar en productes molt mĂ©s dignes. PerĂČ aixĂČ ja ho comentarĂ© mĂ©s endavant.
Calla, calla. Jo estic igual. MaleĂŻt Netflix!!!!
ResponEliminaGrĂ cies per sortir de l'anonimat. AixĂČ tĂ© remei?
EliminaEm temo que no. Vinc d'una sessiĂł de quatre capĂtols seguits d'una sĂšrie i m'ha costat deixar-ho. Va a pitjor, aixĂČ...
EliminaVaja...
Elimina