dijous, 15 de juliol de 2021

Filmoteca forçosa (51)


The Cabin in the Woods (Drew Goddard, USA 2011 (Filmin))
El meu vessant formalista aprecia més els exercicis metaficcionals que no pas el gènere sobre el que experimenten. Així, encara que habitualment no miri "slashers", m'ha encuriosit aquest èxit de crítica i públic que compleix tots els estereotips de l'horror i els hi dona una volta inesperada. A mig camí entre "El show de Truman" i Lovecraft, sembla adreçar-se sobre tot als amants erudits del fantàstic i el terror. (7)


The Final Girls (Todd Strauss-Schulson, USA 2015 (Netflix))
Un altre meta-slasher, aquest cop menys pretensiós i més accessible per a un profà. Una colla d'amics acabarà absorbida per un film d'horror i hauran de fer servir les seves convencions de gènere per sobreviure'l. Divertit i amb un puntet sentimental. (7)


Wind River (Taylor Sheridan, USA 2017 (Amazon))

El guionista de «Sicario» i «Comancheria» firma un thriller amb reserves índies i dones maltractades. Llàstima dels excessos del clímax en una narració amb vocació de clàssica. (7)


Minyan (Eric Steel, USA 2020 (Filmin))

El títol es refereix al quòrum de deu homes adults necessaris en molts rituals jueus. Ambientada a Brooklyn durant els anys 80, toca amb subtilesa temes importants com són l’holocaust, la immigració, la sida, la comunitat i la maduració. (8)



Brief Encounter (David Lean, Regne Unit 1945 (Filmin))

Només un film britànic podia contenir una història d’amor tan romàntica i a la vegada tan pragmàtica. Un cim absolut. (9)


Never Rarely Sometimes Always/Mai Rarament A vegades Sempre (Eliza Hittman, USA 2020 (Movistar+))

La modesta odissea d’una adolescent de províncies que queda embarassada i ha de viatjar a Nova York perquè li practiquin un avortament. Fredament clínica, devastadora, però també una mica impersonal en el seu realisme. (7)



Earthquake/Terratrèmol (Mark Robson, USA 1974 (Filmin))

Sempre és divertit contemplar la destrucció de Los Angeles (encara que sigui de cartró). Però el veritable desastre és veure actors (bons i dolents) dilapidats en una trama tan mediocre. (5)


Stage Fright/Pànic a l’escena (Alfred Hitchcock, USA 1950 (DVD))

Un títol decididament menor que comet l’error de visualitzar una escena en "flashback" que mai no va succeir. Salvable per l’ambientació britànica i per l’enfrontament entre la insignificant Jane Wyman i la imperial Marlene Dietrich. (6)



4 comentaris:

  1. "The Cabin in the Woods" es una de las pocas películas de terror que he visto. Me recordó a Cube.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No he vist "Cube", però el cartell de la pel·lícula imita un cub de Rubik. De totes maneres ve carregadíssima de referències o "homenatges".

      Elimina
  2. Li van caure moltes crítiques a l'Hitchcock per la trampa del flashback, però igualment, la pel·li és efectivament menor. Cabin in the woods té especial gràcia pels fans del gènere, és un gir original. Wind river potser és excessiva, però jo li posaria més nota. Un thriller molt ben portat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. "The Cabin" és aquest tipus de pel·lícula que fan ara, adreçada quasi exclusivament als devots del gènere (i que deixa freds els profans). Trobo que a "Wind River" li he posat prou bona nota. Vaig trobar el climax de violència final fora de lloc.

      Elimina