diumenge, 12 de juliol del 2009

Un món de metros: Roma


Obert el 1955 (com jo!)
Estacions: 47
Longitud: 41 quilòmetres


Algú es preguntarà perquè començo aquesta sèrie amb un metro tan poca-solta com el de Roma. Efectivament és d’aquells metros que ningú no fa servir quan es fa turisme a la Ciutat Eterna. Crec que en les meves dues estades a la capital no l’he arribat a trepitjar.

Malgrat tot, és meritori excavar túnels en un subsòl farcit de tresors, sota una superfície que sustenta tantes altres meravelles. Per tant, la fita mereix un respecte i fins i tot una escena memorable a “Roma” de Fellini.

Encara que el mapa oficial adopti una agradable disposició aracniforme, només les línies taronja i blava pertanyen al metro autèntic, la resta formen part de la xarxa de trens.

Deixem’ho en que el meu coetani es troba a la primera ciutat-etapa de les nostres vacances i que una nova amiga viu allí (a la ciutat, no al metro).

2 comentaris:

  1. Bon viatge! has començat pel més fàcil..., de totes maneres fa un parell d'anys han començat a posar l'aire condicionat, és que som molt moderns...

    ResponElimina
  2. doncs jo si que el vaig fer servir, que ens van ficar en un hotel au cinquième pin :(

    que guai! jo vull tornar a Romaaaaaa, a sopar al Trastevere i comprar-me unes sabates superxules que no em vaig acabar de decidir i ara em sap greuuuuuu :P

    ResponElimina