Pel que fa a pel·lícules, una selecció:
- «Barbie» de Greta Gerwig: ha passat un any i espero que el suflé s’hagi desinflat una mica, perquè francament no n’hi havia per tant. Simplista i no gaire divertida; per molt que s’esforcessin a injectar-li feminisme, no deixa de ser una nina nascuda amb el pecat original del sexisme.
- «The Holdovers/Els que es queden» d’Alexander Payne: simpàtic i emocionant conte nadalenc que potser s’ha sobrevalorat un xic massa.
- «Poor Things» de Yorgos Lanthimos: tant aquest monstre de Frankenstein sexualitzat que fa Emma Stone com l’excessiu disseny de producció se’m van fer bola. M’han agradat més altres coses del director.
- «Perfect Days» de Wim Wenders: una oda encisadora als petits plaers de la vida. T’agafen ganes d’anar-te’n a netejar vàters a Tòquio.
- «Priscilla» de Sophia Coppola: la directora prossegueix el seu martirologi de «pobres noies riques» perquè jo pugui continuar detestant-la.
- «All of Us Strangers» d’Andrew Haigh: desolador conte de fantasmes amb bones dosis de solitud, trauma i ferides no tancades. Amb el plus de la presència d’Andrew Scott i Paul Mescal.
- «May December» de Todd Haynes: per preparar el seu paper en una pel·lícula una actriu (Natalie Portman) entrevista la dona a qui encarnarà (Julianne Moore), abusadora convicta d’un menor amb el que va acabar casant-se. Un guió massa recargolat que no m’he acabat de creure.
- «American Fiction» de Cord Jefferson: perspicaç i divertida adaptació d’una novel·la de Percival Everett sobre els estereotips que pesen sobre els artistes de raça negra. Jeffrey Wright, sensacional, com gairebé sempre.
- «El mundo sigue» de Fernando Fernán Gómez: recuperació d’una d’aquelles rareses en les quals el seu director, entre el sainet i el neorealisme, donava una visió descarnada de l’Espanya de l’època.
- «Dune 2» de Denis Villeneuve: malgrat el rerefons religiós (que no em podria relliscar més), no es pot negar que Villeneuve torna a aconseguir una barreja molt reeixida de gran espectacle i cinema d’autor.
- «La estrella azul» de Javier Macipe: un sentit homenatge a un músic desaparegut que és també un dels debuts més màgics de l’any. Absolutament recomanable.
- «Custòdia compartida» de Xavier Legrand: una mena de «Kramer contra Kramer» que deriva en thriller violent. Amb un terrorífic Denis Ménochet.
- «El maestro que prometió el mar» de Patricia Font: la història és molt bonica i molt trista, de manera que es guanya fàcilment l’espectador; però, malgrat el bon treball d’Enric Auquer, no deixa de ser una pel·lícula justeta.
- «Wish» de Chris Buck: se suposa que Disney intenta fer animació per a tots els públics, però els seus últims intents m’han semblat incomprensibles (i soporífers). Lamentablement han encomanat Pixar.
- «La chimera» d’Alice Rohrwacher: una nova mostra de les virtuts inusuals de la directora italiana, on es combinen sense fractura l’humanisme, la sensibilitat i l’imprevisible. Li donaria tots els premis.
- «C’è ancora domani» de Paola Cortellesi: exemple palès d’entabana-audiències on, sota una pàtina de feminisme superficial, presenta la violència domèstica com una coreografia i manipula l’espectador amb un guió ple d’enganyifes.
- «Challengers» de Luca Guadagnino: potser no hi ha un director més superficial que Guadagnino, però s’apanya molt bé per enllaminir-nos amb un muntatge trepidant, una banda sonora de primera i un trio d’actors d’indubtable atractiu eròtic. És fàcil oblidar que el tennis no m’interessa gens.
Jo sí que vaig trobar divertida Barbie, però l'humor cadascú té el seu. Les vegades que he reproduït el clip I'm just Ken! El missatge feminista totalment simple i secundari, és només per donar publicitat.
ResponEliminaPenso tal qual el mateix de «Dune 2»
No n'he vist més. La pròxima vegada consulta'm abans de veure una peli, home!
No he posat totes les que he vist; potser hem coincidit en algunes altres.
Elimina