I ara, un repàs a algunes sèries internacionals que ens han fet el pes a casa. Començo amb la no gaire coneguda Somebody Somewhere (HBO), que durant tres temporades ha seguit la vida de Sam (Bridget Everett), una dona de mitjana edat que retorna al seu poblet de Kansas (anomenat Manhattan!), quan mor la seva germana. Sèrie plena de personatges de tota mena, de tots els gèneres i tendències sexuals, tots obligats a entendre’s perquè el poble és petit i no dona per a més. Modesta, però emotiva i amb un cor molt gros.
Una altra tragicomèdia d’HBO que també ha tingut una tercera temporada triomfal és Hacks, on una veterana de la stand-up comedy (la fenomenal Jean Smart) intenta adaptar-se a les regles canviants de la correcció política. De vegades se’n surt, d’altres, no tant; però la controvèrsia i la diversió estan assegurades.
Al ritme d’una temporada per any (i ja en van quatre!) continua brillant Only Murders in the Building a Disney+. El trio protagonista —Martin Short, Alan Alda i Selena Gomez— funciona com un rellotge i els guionistes exhibeixen una inventiva sempre renova, aquest cop involucrant a la indústria cinematogràfica de Hollywood. A la presència de Meryl Streep s’hi afegeixen al·licients com Melissa McCarthy, Eugene Levy o Eva Longoria.
La segona temporada de Pachinko (Apple+) confirma la qualitat d’una sèrie que, a partir de l’estructura del melodrama històric, assoleix tant una estètica exquisida com una humanitat commovedora. Els diversos membres de la família coreana emigrada al Japó continuen patint els vaivens de la història en una ficció repartida entre els temps de la Segona Guerra Mundial i els afluents anys 80.
El retorn d’altres sèries no ha estat tan afortunat. En alguns casos —Heartstopper, Sex Education (totes dues a Netflix)— perquè, un cop passada la novetat, s’han revelat massa adreçades a un públic exclusivament adolescent. La tercera temporada d’El encargado, malgrat el bon ofici de Guillermo Francella, s’ha desviat massa de les seves premisses inicials i m’ha costat una mica reconèixer-la. Pel que fa a The Bear (Disney+), títol pel qual mai he compartit l’entusiasme generalitzat que l’ha acompanyat des de l’estrena, cada vegada es mostra més cofoia d’haver-se conegut, encara que tingui ben poques coses a dir.
Encara que sigui una sèrie nova, Elsbeth (Movistar+) recicla un personatge molt celebrat de The Good Wife i, mitjançant uns misteris criminals ben puerils, demostra que massa Elsbeth Tascioni pot arribar a empatxar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada