dimarts, 20 de gener del 2009

Jardí d’escultures




Per qui no el conegui, volia presentar avui l’autor dels assemblatges que decoren la meva capçalera i desfiguren el meu perfil. Es tracta de l’escultor britànic Tony Cragg (Liverpool, 1949) a qui vam descobrir l’any 2004 en una visita a la magnífica Fundação de Serralves a Porto. S’hi presentava una gran exposició que ocupava l’edifici racionalista i els jardins de la fundació.

A l’interior s’hi exhibien peces formades per l’aglomeració d’objectes homogenis: daus, ampolles, copes, vidres... i al jardí formes més abstractes, com perfils desplaçats a l’espai i dotats d’una gran plasticitat.


No sóc expert en belles arts, ni em veig capaç d’anar més enllà en les meves descripcions; millor que feu una ullada a les imatges o visiteu la pàgina de l’artista. A mi al menys em sembla fascinant.

2 comentaris:

  1. Al marge de la bellesa de les peces t'haig de dir que a mi en porten molts (MOLT) bons records...

    ResponElimina
  2. No me'n puc estar: cada vegada que veig la segona fotografia, em ve al cap Alien, el octavo pasajero.

    ResponElimina