diumenge, 25 de setembre del 2022

Filmoteca forçosa (84)


Frida (Julie Taymor, USA 2002 (Filmin))

Malgrat la (inevitable?) submissió a l’anglofonia, aquest biopic de la Kahlo resulta més que correcte i visualment és una preciositat. (8) 


Reds (Warren Beatty, USA 1981(Filmin))

Luxós projecte (grans actors secundaris, magistral fotografia de Vittorio Storaro) al servei de la vanitat del director. Tres hores injustificables d’amor i revolució. (6)



Lightyear (Angus MacLane, USA 2022 (Disney+))

Semblava un disbarat la idea de fer ara aquesta mena de preqüela de «Toy Story», el que no podíem sospitar és que seria tan avorrida i impersonal. El punt més baix de la trajectòria de Pixar. (4)


Ouistreham/En un moll de Normandia (Emmanuel Carrère, França 2021 (Movistar+))

Juliette Binoche és una escriptora que s’infiltra en el món de les dones de neteja per documentar-ne la precarietat. Denúncia incòmoda que es barreja amb la mala consciència liberal. (7)



American Gigolo (Paul Schrader, USA 1980 (Filmin))

Elegant thriller que funciona com a metàfora de la dècada dels 80. Darrera de les superfícies metal·litzades, els neons i el materialisme s’hi troba, com sempre a Schrader, una lectura moral. (8)


Death Becomes Her/La mort us escau tant (Robert Zemeckis, USA 1992 (Filmin))

Sàtira sobre la lluita contra l’envelliment a qualsevol preu. En el seu moment els efectes especials van impactar i el tercet protagonista —Streep, Hawn i Willis— s’hi llueix. (7)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada