dissabte, 14 d’abril de 2012

Un món de metros: Kharkiv

Tres línies per servir el milió i mig d'habitants de la segona ciutat d'Ucraïna.

Inaugurat el 1975. Compta amb 29 estacions i 38 quilòmetres de vies (el 95% sota terra).

Quan més petites són les xarxes, més el disseny cedeix el terreny a la cartografia: som a molts milers de quilòmetres del mapa de Beck, tant físicament com mental.

5 comentaris:

  1. Hi veig, no obstant això, aquella característica comú a l'esfera ex-soviètica (i a altres llocs?) de donar dos noms diferents a una parada amb enllaç a dues línies. Per entendre'ns: com si la parada de Diagonal de la L5 es digués Diagonal i la de la L3, tot i estar connectades, es digués Rambla Catalunya, per exemple. El possible embolic es pot entendre fàcilment consultamnt, per exemple, el mapa del metro de Moscou.

    Per cert, he dit mai que tot i que encara tinc pendent "underground maps after Beck" sóc molt fan de la sèrie "Un món de metros"?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Seguint el teu exemple, Diagonal també es diu Provença i hi hagué un temps que l'estació Catalunya de les L6 i L7 es deia Barcelona.

      No m'havies dit que eres fan, però me n'alegro, perquè hi ha altres lectors que la troben irritant.

      Elimina
  2. He escollit un mal exemple, perquè és cert que Diagonal-Provença té un nom diferent segons si la xarxa és de metro o de tren. Però els casos que esmento són dins de la pròpia xarxa de metro. Només cal mirar les dues estacions amb enllaç amb una altra línia del mapa de Kharkiv: dues estacions (al nostre entendre, és clar) i quatre noms.

    I fan, com en general de coses de mapes i de trens presentades i escrites amb cara i ulls. Hi deu comptar també que el pare fos molts anys ferroviari, "metrero" i que arribés a passar algunes estones mortes de la infantesa al centre de control del metro de Barcelona.

    ResponElimina