dimarts, 1 de maig del 2012

Where angels fear to tread (1 de 2)


Havia estat evitant el moment, com qui fuig d’una pedregada seca, i de fet no en tenia cap necessitat, perquè entre l’aniversari, l’onomàstica, Reis i Sant Jordi, la pila de llibres per llegir gaudia d’una salut excel·lent. Però tampoc era qüestió de deixar el meu flamant Reader mort de riure després d’haver-li llegit el seu Dostoievsky de sèrie.

Així que ahir a la tarda el vaig tornar a reconnectar. Estava tan descarregat, el pobre, que vaig haver de reintroduir la data, l’hora i el fus horari, com si ell i jo no ens coneguéssim de res. Després va haver d’actualitzar el seu software, perquè sembla que des del mes de febrer les ciències han avançat una barbaritat. Unes quantes inicialitzacions i acceptacions de les condicions més tard, vaig trobar-me llest per anar de llibreries. Entre El Corte Inglés i l’FNAC (les dues possibilitats que m’ofereix el meu giny) vaig optar per la segona, potser pensant que em reconeixerien com a possessor de la targeta de soci. No fou així, sembla que aquesta mena de negoci virtual no té cap contacte amb els clients de carn i ossos, aquells que sagnem quan ens punxen.

Per fer la compra, primer vaig haver d’inscriure’m com a client i donar d’alta una nova contrasenya. Els gurus de la seguretat informàtica aconsellen evitar el mot de pas únic  i modificar-lo amb certa freqüència. Suposo que tenen gran fe en la capacitat memorística dels usuaris i en el seu ús limitat de llocs de la web. Jo, de moment, utilitzo sempre el mateix password i confio que els troians del meu ordinador tinguin problemes  d’hiperactivitat i falta d'atenció.

Un cop dins de la pàgina de l’FNAC, no vaig saber on anar. A la secció d’eBooks de ficció, podia escollir entre “narrativa universal” (etiqueta d’inabastable amplitud), “poesía y teatro”, “novela histórica”, “novela negra”… L’única menció a la literatura es referia a la gai i lesbiana. Hi vaig entrar i vaig adonar-me que totes les sinopsis dels llibres estaven intercanviades: el tipus d’error que només passa a les llibreries virtuals. Per sort no hi havia a la vista cap llibreter en pràctiques.

8 comentaris:

  1. Ostres, això de voler llegir i que el llibre no tingui bateria, s'hagi oblidat de quin dia i quina hora és.... i que no em reconegui!!... Em deprimiria molt!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oi que sí, Assumpta? De moment tot són disgustos.

      Elimina
  2. Sembla molt complicat tot això. Si ja saps el títol del llibre que vols comprar, no és més fàcil buscar-lo a Google? (per exemple: e-book titol del llibre FNAC) Bé, de fet jo no en sé res de tot això perquè encara no he freqüentat cap d'aquestes dues llibreries, ho provaré algun dia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que ho és, Miquel, sobretot si només entres a tafanejar, però si saps el llibre que busques no és necessàriament més fàcil (i falta que existeixi).

      Elimina
  3. No se com va la cosa, ara l'altre dia un amic em va ensenyar un e-book d'aquests i francament està molt bé. Pero ja m'ha agafat massa gran, tot i qe no es pot dir d'questa aigua no en bdeuré, també deia que no volia el portatil, que jo amb el meu PC, i ara amb el portatil vaig millor encara que amb el PC. i ha un tertulià de Rac 1 que es diu Ernest Folch que té una editorial, lamento no recordar quina, i explicava qie havien apostat per el llibre digital. Potser les editorials t'informarien millor que el FNAC.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Francesc, l'aparell un cop el tens carregat funciona força bé i sospito que tu, que ets tecnoferit, acabaràs tenint-ne un. El problema, de moment, és fer la compra.

      Elimina
  4. És evident que el primer destinatari d'aquests aparells no és el lector habitual, sinó el consumidor de nova tecnologia. I que consti que com a eina em sembla fantàstica, però per carregar-hi material per treballar, sobre tot quan has de manegar molta bibliografia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Enric, doncs jo, lector habitual, estic disposat a acostumar-m'hi. els inicis sempre són difícils.

      Elimina