dissabte, 17 de gener del 2015

L’amor és una borratxera


Malgrat que la cançó “A Case of You” (Una bóta de tu), original del disc “Blue”, va aparèixer més tard a la compilació “Misses” (Fracassos) potser Joni va pecar de derrotista, perquè a la llarga “A Case of You” ha demostrat ser una de les cançons més estimades del seu repertori. Una declaració d’amor, quan aquest ja s’està extingint, que trobo que aguanta prou bé la inevitable coixesa de la traducció.

Just abans que el nostre amor se n’anés en orris, vas dir
“Sóc tan constant com l’estrella polar”
I jo vaig dir “Constant per tenir-me en la foscor
A quin punt ens trobem?
Si em necessites, seré al bar”

Darrere d’un sotagot de cartró
Sota la llum blava de la pantalla de televisió
Vaig dibuixar un mapa de Canadà
Oh Canadà
La teva cara hi era esbossada dos cops
Oh, ets a la meva sang com un vi sagrat
De gust tan amarg i tan dolç

Oh, podria beure una bóta de tu, amor
I encara em mantindria dreta
oh, encara em mantindria dreta

Sóc una pintora solitària
Visc dins d’una capsa de pintures
Em terroritza el diable
I m’atrauen els que no li tenen por

Recordo aquella vegada que vas dir-me
“L’amor és el contacte entre les ànimes”
Ben segur vas tocar la meva
Perquè una part de tu brolla de mi
en aquestes línies de tant en tant
Oh, ets a la meva sang com un vi sagrat
De gust tan amarg i tan dolç

Oh, podria beure una bóta de tu, amor
I encara em mantindria dreta
oh, encara em mantindria dreta

Vaig trobar-me una dona
Tenia una boca com la teva
Coneixia la teva vida
Coneixia els teus dimonis i les teves fetes
I va dir
“Ves amb ell, queda’t amb ell si pots
Però prepara’t per sagnar”

Oh, però ets a la meva sang
Ets el meu vi sagrat
Ets tan amarg, amarg i tan dolç

Oh, podria beure una bóta de tu, amor
I encara em mantindria dreta
oh, encara em mantindria dreta



2 comentaris: