dimecres, 8 de febrer del 2012

Un món de metros: Singapur

El seu primer tram fou inaugurat el 1987 per servir a quatre milions i mig de persones.

El 2005 comptava amb 100 quilòmetres de vies (el 26% sota terra) i 65 estacions. El mapa, que és més recent, mostra la creixença agressiva d'aquesta ciutat-estat.

Impecable disseny amb predomini de les diagonals. L'únic detall idiosincràtic és els fons que estilitza l'illa i la converteix en una mena de logo. Tota aquesta pulcritud, que vaig experimentar com a passatger, es correspon molt bé amb un país on et claven 50 bastonades per llençar un xiclet a terra.

12 comentaris:

  1. Ha, ha... mirat una mica inclinat sembla un helicòpter amb les hèlix a dalt de tot!

    ResponElimina
  2. Galde, jo hi veig més aviat una bateria de matamosques.

    ResponElimina
  3. Si en llences dos et deuen tirar directament a les vies!

    ResponElimina
  4. M'aturo a traslladar el recomanable -segons la seva cultura- lliure llançament de gargalls que la infinitud de xinesos del meu barri practica, a l'estricte legislació Singaporesa. Escupe, Guadalupe!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Girbén, allà els gargalls també estan prohibidíssims.

      Elimina
  5. És molt maco amb aquestes diagonals... I els trossets de color gris a mi em semblaven rems d'alguna barca :-)

    Està bé això de les bastonades per llençar el xiclet! Als que tenen gos i no netegen els regalets que aquest deixa què els hi fan? (és per prendre'n nota i avisar a l'Ajuntament de Reus)

    ResponElimina
  6. Assumpta, no tinc la llista de sancions, però són dels que creuen que el civisme amb sang entra.

    ResponElimina
  7. és una imatge molt equilibrada, amb molinets i tot, però el fons deu ser més logo que illa, no em quadren les estacions a l'aigua.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que només es tracta de l'evocació de la forma, no representa l'illa real.

      Elimina
  8. En unes quantes hores només una burilla amagada, ceretifico. I el riu fa olor de flors! Em va encantar aquest mapa, i jo hagués dit que eren raquetes de bàdminton, o potser paddle. :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Clídice, ho deixarem en badminton, que fa molt british.

      Elimina