dijous, 18 de desembre del 2008

Tecnologia proustiana

Tant per investigar en aquesta atapeïda xarxa d’Internet i tant poc de temps! Encara no he descobert quines virtuts té el Firefox sobre l’Explorer, que ja m’ofereixen el Chrome (i de l’Opera només en conec el nom). És ben encertat el verb “navegar” per descriure el que la majoria fem a la xarxa, ja que saltem de pantalla en pantalla, tot badant amb el joc de mirallets que més ens crida l’atenció i sense aturar-nos a aprofundir enlloc. Algun dia, quan ja m’hagin crescut esperons, confio estudiar-me algunes d’aquestes planes amb deteniment fins a obtenir-ne tot el seu suc.

De moment, avui he tornat a entrar a Google Earth per tafanejar en la seva ja famosa vista de carrers. No he investigat gaire (he fet el que fa tothom, anar a casa seva), però sembla que Barcelona està retratada de forma bastant completa. Per curiositat m’he acostat al portal de la casa on vaig passar els meus primers set anys. Pel que sembla, ara hi ha una pizzeria i una perruqueria xinesa que, per descomptat no existien als anys 50 (i la façana sembla restaurada de fa poc); però aquesta visió d’un edifici que no veia en anys m’ha fet retornar a aquella època.

Vivíem en un cul de sac, perquè llavors el carrer de Sardenya s’interrompia a la cruïlla amb Ali-bei. Davant teníem uns magatzems de ferralla i al final del carrer uns tallers on adobaven pells. Tot el barri estava impregnat d’aquella pudor animal i picant a la que t’acostumaves aviat. Al costat hi havia el Pont de Marina, al que havies d’accedir per unes escales. El pont estava flanquejat d’un carrer enfonsat (Marina, és clar) on hi havia la farmàcia Sodupe. Carrer amunt hi havia el colmado de l'Eusebio. A Ausias March teníem el forn i una fàbrica de caramels on vam comprar els confits pel naixement d'en Santi. Tot plegat ara em sembla una mica arraconat i deixat de la mà de Déu, un simulacre de l’Eixample d’aquells de “quiero y no puedo”. Però des del balconet teníem precioses vistes de Montjuïc i de l’estació del Nord, que encara devia funcionar com a tal.

O sigui que Google Earth no deu d’estar tan malament.

1 comentari:

  1. Els avantatges d'haver crescut a BCN. D'Aguilar de Tera (http://www.pueblos-espana.org/castilla+y+leon/zamora/aguilar+de+tera/Zona+de+Ba%F1o/) no hi han imatges¡.

    ResponElimina