Acabo de veure (com no miro la televisió, sempre sóc el darrer en arribar a aquesta mena de fenòmens de masses) l’anunci de la Damm per aquesta temporada. He sentit un atac de vergonya (aliena) i de ràbia (pròpia) per aquesta exhibició de cofoisme, tan català i a la vegada tan universal. Ja és ben bé que “Cuenca es única” i que els de Bilbao neixen on els peta.
[i en Quim Gutiérrez, quin tio!, en menys d’un minut es lliga una desconeguda i la convida a una terrassa].
Observo que una menció a Carner en algun dels meus apunts, fa pujar els lectors com el Redoxón.
Realment, estem perquè ens tanquin.
[i en Quim Gutiérrez, quin tio!, en menys d’un minut es lliga una desconeguda i la convida a una terrassa].
Observo que una menció a Carner en algun dels meus apunts, fa pujar els lectors com el Redoxón.
Realment, estem perquè ens tanquin.
Et falta veure la versió irònica contra el Madrid al youtube clickant "Estrella merengue".
ResponEliminaÉs l'apoteosi del que dius!
Ho acabo de veure, Galde. Es nota que no sóc d'eixe món.
ResponEliminaNo m'agrada aquest anunci, És l'etern "som els millors". A més, enumeren paisatges i personatges però són molts més els que es deixen que els que diuen. Ja sé que no poden dir-ho tot però, aleshores, millor no posar noms: "Tenim bons escriptors, tenim bons músics, tenim bons pintors etc." M'encanta perquè els primers personatges són les estrelles del Barça. Potser si que retrata Catalunya aquest anunci...
ResponEliminaL'anunci és espantós (em fa una ràbia especial això de "les coses maques que va fer en Miró"), però no posaré en dubte la capacitat de seducció del Quim Gutiérrez: el paio és capaç d'això i molt més.
ResponEliminaFas bé de veure poc la televisió. Jo també ho faig, i des de fa temps tampoc bec cervesa Damm, com a càstig per una sèrie de spots que ja venen de lluny on s'exalta el país -començant sempre per Can Barça. Malpensat com sóc, relaciono aquest anunci amb un cert estil convergent (això del govern dels millors, una Catalunya millor, etc). Cal ser terriblement provincià i estúpid per a redactar les frases que es diuen, on se situa la llonganissa, el teatre, el futbol, etc en un mateix pla. Hi ha una visió del país que va per aquí, però no ens podem riure gaire: aquesta visió acaba de guanyar les eleccions per pallissa.
ResponEliminaAl facebook vaig posar quelcom semblant al que comentes i es veu que a molta gent els agrada, per a més 'inri' més d'un cofoi me'l va enviant per email. No vull ni pensar què diríem si ho fessin 'ellos' això...
ResponEliminaI, res de convergent -que també-, molta progressia està com el gripau blau d'estofada amb tot plegat.
Quan el vaig veure em vaig imaginar la versió francesa, britànica, alemanya, nord-americana, espanyola...ai, uix...
ResponEliminaallau, jo vaig més peix que tu. Ni l'havia vist (ja saps que no tinc tele), ni me l'havien comentat, ni enviat per email. En sé d'alguns que els caurà la llagrimeta cofoia. Jo m'he posat a riure i m'ha assaltat un dubte terrible: com pot ser que en uns 20 segons puguin canviar de bar una cantonada enllà, trobin taula al carrer i ja tinguin servida la cervesa? Sens dubte vivim a un gran país, puah!
ResponEliminaAh, tàcnicamnet l'anunci és una mala còpia dels libdubs que ocupen el youtube. Una altra mostra de la gran creativitat publicista actual del país.
Júlia, discrepo, jo també hi veig un tuf "d'una certa manera de fer" convergent...
Galderich, no tinc paraules per la versió merengue.
Es continuació de aquell de “la feina ben feta”, i això voldria dir que la cosa els va funcionar bé. Penso que cap dels dos partits te la exclusiva per vendre autocomplaença.
ResponEliminaAdults infantilitzats, i els nens estan idiotitzats… (Javier Marias)
Tens raó, Glòria, això de donar noms és lleig pels que ometen. Tot l’espot és una mala pensada, apta només per satisfer els instints més baixos.
ResponEliminaSí, Santi, també és capaç de començar l’anunci a un bar i acabar-lo a un d’idèntic al cap del carrer.
ResponEliminaLluís, comencen per can Barça perquè són els seus patrocinadors oficials (i ja és ben estrany aquest maridatge d’esport i cervesa). Ara, permet-me riure-me’n, encara que sigui en contra de l’opinió majoritària.
ResponEliminauna mica més i Heil Katalonia!
ResponEliminatenim, tenim, forats negres per tot arreu, fracàs escolar i la cultura per terra. Anunci per animar-nos en situació de crisi? Fent de capçalera el Barça? Em torno a la San Miguel.
Júlia, ho confesso, no en sabia res fins que t’ho vaig veure a Facebook, ja veus perquè serveix la xarxa... Estic d’acord amb tu que aquesta contemplació del melic no coneix ideologies.
ResponEliminaExacte, Epolenep, el que tenim d’especial és que som com tothom...
ResponEliminaEulàlia, et confessaré que això del bar em té intrigat, perquè l’anunci aparentment està rodat en un pla seqüència i el mateix bar està situat a dos punts diferents del carrer. Ja veus en quines coses em fixo per no escoltar certes bajanades.
ResponEliminaJosé Luis, el pitjor és que sembla que agrada: almenys a YouTube hi ha 1196 vots favorables contra 102 (que deuen ser tots del Madrid).
ResponEliminaKalamar, jo també havia començat a fer mentalment una llista negra del que també tenim, ai el dimoni de les llistes!
ResponEliminaJo també m'havia fixat en això del pla seqüència que et porta a punt de sortida... potser la nostra història és un bucle sense fi?
ResponEliminaQuant al tema de l'anunci i del cofoïsme... si la punta de llança del país és un equip de futbol... encara que no ens passin més de coses...
Això de ser una comunitat autònoma d'un país com Espanya ja les porta aquestes coses...
dime de qué presumes...
ResponEliminabesos Allau
Potser, Tirant, això delata un sentiment d’inferioritat.
ResponEliminaYo de nada, Pilar, de nada... ;p
ResponEliminasabes Allau que me refiero al texto del anuncio, a ese provincianismo rancio, patético, del susodicho anuncio
ResponEliminaL'anunci no m'agrada, però em sembla que oblidem una cosa: no és un anunci institucional, és l'anunci d'una marca que patrocina un equip de futbol en concret. Vaja, que resulta tan ridícul com el del Guardiola i el Banc de Sabadell, i que explota la vena belenesteban-catalana, que també n'hi ha, també paga impostos, també vota, també consumeix ... O sigui que no m'agrada, però no ho mesclo amb la política, la paranoia té uns límits.
ResponEliminaClídice, no m’importa qui hi ha darrera de l’anunci sinó la idea que transmet i que sembla que tant ens agrada: que els catalans, pel fet de ser-ho, ho hauríem de tenir tot pagat.
ResponEliminaTens raó, però podríem fer una enquesta i veuries que els que ens sentim avergonyits per aquest tipus de producte seríem la minoria. Que és més fàcil que et donin les idees mastegades i que et diguin que n'ets de maco, que no pas haver d'enfrontar-te als propis rubors i pensar una mica. Ara, continuo creient que no és per generació espontània que això sorgeix, sinó que forma part de tendències a nivell europeu i, al cap i a la fi, el que volen aquests senyors és vendre cervesa, i m'hi jugo un peix que és efectiu. Ara, d'alguna manera ja se sumen el Barça, Catalunya i la Damm, la "cervesa nacional".
ResponEliminaJo estic totalment en contra d'aquest cofoïsme barat,de la idea subjacent, del patriotisme de carmanyola, però l'anunci, en tant que anunci, el trobo impecable.
ResponEliminaSí, Llum, això és un problema, està molt ben fet.
ResponEliminaLo peor es la mentira insoportable de las anchoas.
ResponEliminaNo sé si és mentida, Alastair, però sí que és objectivament inverificable.
ResponEliminaPer cert que m'imagino que aquesta campanya l'han fet els de Villar & Rosàs, els mateixos que han estat fent campanyes per l'Ajuntament de Barcelona, i les campanyes del Ministerio de Cultura, els últims anys.
ResponEliminaÉs un anunci que viu de tòpics i que en crea de nous. Deixa de banda tot el que forma part de la cultura catalana i que s'ha generat fora del Principat (no volen vendre cerveses a les illes o al País valencià?). Sortosament Catalunya és molt més que el que anomenen. Un anunci estúpid més.
ResponEliminaNo hi ha color amb la Moritz.
ResponEliminaDavid, un anunci estúpid, sí, però que irrita més que d'altres.
ResponEliminaRgR, la Damm és la cervesa nacional de Catalunya i la Moritz la municipal de Barcelona. L'Epidor està molt bé.
ResponEliminaAllau, no et queixis, que podria haver estat molt pitjor. Que sí, que sí! Com? que no t'ho imagines? Val, doncs mira l'anunci que en Luis Aguilé va fer per a promocionar elesplatges de Castelló. En especial, la lletra és insuperable. Pensa que en Galderich va quedar traumat per sempre més quan el va veure!
ResponEliminaOstres, Leb, acabo d'anar a documentar-me i he quedat transbalsat: és un tipus d'experiència completament diferent.
ResponEliminaLeb, es pot saber d'on les traieu aquestes coses???
ResponEliminadoncs mira aquesta versió: http://kollonades.blogspot.com/2011/02/una-parodia-sobre-el-madrid-triomfa.html
ResponEliminaSí, Francesc, en Galderich ja la mencionava al primer comentari: es veu que de gent amant de la conya anem sobrats.
ResponElimina