Ja s’ha dit que els Louvet estan de viatge, com passa sovint. Per tant l’habitació és buida. Hi destaca una foto del senyor Louvet espitregat, a la part del darrere d’un fora-borda, intentant treure fora de l’aigua una espècie de tonyina.
Hi ha una vitrina amb màquines de guerra antigues en miniatura. A les parets hi ha quatre quadres. El primer és un anunci d’havans por Larrañaga, amb unes lletres de tipus Auriol Champlevé típiques de l’art nouveau.
Em sap greu, però a pesar de la descripció ben precisa de tot el que apareix al cartell, he sigut incapaç de localitzar-lo. El segon quadre mostra un pom de ridortes.
Els dos últims quadres són caricatures d’un humor molt discutible. La primera s’intitula Si no hi ha diners no hi ha Suïssa. S’hi veu un alpinista extraviat a qui se li acosta un gos santbernat, però en lloc d’una bota de rom du una capsa d’almoines on hi posa: Ajudeu Henri Dunant! Dunant fou un home de negocis suís que va fundar la Creu Roja.
A l’altra caricatura el client d’un restaurant troba un tros de cartolina a la sopa. El maître d’hôtel ho justifica: «tots els cuiners tenen cartes amagades!» A l’original el que hi havia a la sopa era un cordill (ficelle), que en francès també pot voler dir truc. En la traducció castellana s’han limitat a explicar el joc de paraules sense intentar-lo adaptar (com han fet els traductors catalans).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada