dissabte, 28 de gener del 2012

Enigmes del dissabte

Darrerament perdo massa hores a la pàgina d’en McAbeu. O massa poques, segons com es miri. El meu apunt d’ahir parlava de seqüències de nombres i d’això va aquesta endevinalla.

31, 1311, 111321, 31131211, 132113111221

Com continua la sèrie? La solució és lateral i gens matemàtica (i no la trobareu a l’OEIS). Qui s’apunta a trobar la solució? No hi ha concurs, perquè no hi haurà premi, però s’accepten respostes.

I una altra per la qual cal pensar en romà: 0, 500, 0, 0, 199, 1, 0, 6, 0, 500...

La solució, als comentaris.

38 comentaris:

  1. Acabo de veure a cal MAC que proposaves enigmes!! ;-))

    Ara m'ho miro... a veure si surt, tot i que només veure tantes xifres jo ja m'espanto :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Assumpta, no t'espantis, si ho dius en veu alta, ho tindràs mig guanyat.

      Elimina
    2. He de llegir les xifres en veu alta i això em donarà una pista? :-)

      Elimina
  2. Allau, ajuda'm... Jo ho llegeixo en veu alta, però...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs al final cent-trenta-dos mil cent-tretze milions cent onze mil dos-cents vint-i-u :-)

      Elimina
  3. És que costen de llegir aquestes xifres... però les llegeixo bé, eh? Poc a poc, però bé... i res. Espera, que hi posaré puntets, que aniré més ràpid...

    31, 1.311, 111.321, 31.131.211, 132.113.111.221

    ResponElimina
  4. Assumpta, els puntets no t'ajudaran, millor que aparellessis els nombres d'una altra manera. La sèrie comença amb un 3 i un 1, ho has descobert ja?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sap greu :-))

      No pateixis, eh? Segur que qualsevol altre ja l'hauria tret, però mira, he entrat jo, que sóc un desastre absolutament en qualsevol cosa que tingui forma de número i res, que ni amb les pistes veig res... Però gràcies per haver-te quedat una estona :-))

      Elimina
  5. Allau,
    No entenc res. M'ho prenc com una cura d'humiltat tot i que no crec que em faci falta potser, de tant en tant, va bé que et deixin badant i esperis que aquest 31 prengui més sentit del que estat capaç de donaar-li.

    ResponElimina
  6. Glòria, no m'estranya que no entenguis l'enigma. De vegades un problema, que sembla matemàtic,esdevé pur humanisme.

    ResponElimina
  7. 132113111221
    Es a dir(que):
    1113122113312211
    Sense les pistes, mai ho hauria trobat: "La sèrie comença amb un 3 i un 1" Bonissim.
    L'altre la deixo per demá, que m'en torno al llit

    ResponElimina
    Respostes
    1. José Luis, ho has encertat, felicitats! Deixo les explicacions per més tard, per si algú es vol trencar les banyes.

      Elimina
    2. Trencades les tinc amb l'altre: Una pisteta més?

      Elimina
    3. José Luis, has d'escriure en català i pensar en romà.

      Elimina
  8. UF, jo no ho veig de cap de les maneres. No se si en José Luis ho ha endevinat, però ni amb la solució ho veig...

    ResponElimina
  9. ni amb la resposta del JL. He fet fileres, columnes, triangles de totes les orientacions, nà de nà. El primer dos que apareix em desorienta..

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'he trobat fent trampa, ara ho pillo! confirmo xifra del JL.

      Elimina
    2. Kalamar, es pot saber quina trampa has fet?

      Elimina
    3. tan senzill com ctrl c i ctrl v de la sèrie al google.

      Elimina
    4. Tant Google ens farà acabar tontos.

      Elimina
    5. Gràcies, KALAMAR!! :-))

      Visca Google hehehe

      http://www.pistonheads.com/xforums/topic.asp?h=0&t=1041553&d=11571.08381&nmt=

      31
      1311 <<< one 3 one 1
      111321 <<< one 1 one 3 two 1s
      31131211 << three 1s one 3 one 2 one 1

      Elimina
    6. Assumpta, no em diguis que no és un enigma bonic perquè sí.

      Elimina
    7. Tens raó, és un enigma bonic perquè sí :-))

      Elimina
  10. He vist la teva "desvergonyida autopromoció" ;-) i he vingut tot seguit cap aquí.

    Coneixia el primer dels enigmes per tant dono la mateixa resposta que JOSÉ LUIS i afegeixo que el següent terme de la sèrie seria: 311311222123112221

    En canvi l'altre m'ha fet trencar el cap una bona estona perquè he buscat l'equivalència dels números en xifres romanes en un conversor d'aquests que hi ha per internet i no em quadrava res. Aleshores ho he fet més fàcil i em sembla que he vist la llum. El terme que falta seria "0" i el següent "D", no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Malgrat l'error (ja corregit) l'has encertat. Deixo per més tard les explicacions "romanes". Felicitats!

      Elimina
  11. sorry! sóc de lletres i un desastre per aquestes coses dels nùmeros.

    ResponElimina
  12. Jo diria que la sèrie, per ser rodona, hauria de començar així: 1 11 21 1211 111221 312211

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, aquesta és més rodona, però com apareix al catàleg de l'OEIS ho he volgut complicar una mica.

      Elimina
  13. Respostes
    1. José Luis: u, Dos, tres, quatre, CInC, sIs, set, VuIt, nou, Deu...

      Elimina
    2. 2,22,22,22,6,6,6,6,6,6,6,6,6,6.......

      Elimina
    3. Curiós aquest dels números romans... si no ho arribes a escriure així mai hi hauria caigut... :-)

      Elimina
    4. Assumpta, reconec que era complicadet.

      Elimina