dissabte, 7 de març del 2015

Hits, hits, hits


Amb “Court and Spark” Joni Mitchell l’encertà plenament i la seva barreja d’introspecció, hedonisme californià i cromats jazzístics li proporcionaren les majors vendes de tota la seva carrera. L’àlbum assolí la primera posició a les llistes canadenques i la segona a les dels Estats Units. La revista Rolling Stone l’any 2003 posicionà “Court and Spark” al número 113 a la llista 500 Greatest Albums of All Time.

Així mateix el seu segon single “Help Me”, tot i no ser la seva cançó més popular, va ser la de millor èxit comercial: va arribar a la setena posició en el Billboard Hot 100, i fou la seva única entrada en el Top 10. Passaré per alt que fou número 1 a la llista d’easy listening. Prince, artista amb molt curioses mentores femenines, cita la cançó a “Ballad of Dorothy Parker”: Joni, help me, I think I’m falling.

“Help Me” és en tot cas l’anunci d’un important canvi estilístic. Envoltada per la molt professional L.A. Express, Joni adopta aires decididament pop-rock que li escauen d’allò més bé i confessa una vegada més que no és una dona que es comprometi fàcilment.

Ajuda’m
Crec que m’estic enamorant de nou
Quan tinc aquest sentiment boig
Sé que torno a tenir problemes
Tinc problemes
perquè ets un rodamón i un jugador
i un faldiller entabanador
I t’agrada festejar
però no tant com la teva llibertat

Ajuda’m
Crec que m’estic enamorant massa ràpid
Em fa tenir esperança en el futur
i preocupar-me pel passat
Perquè he vist com algunes flamarades
han acabat en fum i cendra
Ens agrada festejar
però no tant com la nostra llibertat

Oi que s’estava bé
Asseguts parlant
O jaient sense parlar
Oi que s’estava bé
Ballaves amb la senyora
amb el forat a la mitja
Oi que s’estava bé
Oi que s’estava bé

Ajuda’m
Crec que m’estic enamorant de tu
Deixaràs que marxi pel meu compte?
Resulta tan solitari fer-ho
Tots dos flirtejant ací i allà
Flirtejant i flirtejant
També fent mal
Ens agrada festejar
però no tant com la nostra llibertat



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada