dissabte, 28 de març del 2015

L’escola de la vida

“Raised on Robbery” és una cançó bastant atípica dins del repertori de Joni Mitchell, tant per l’ambient perdulari que suggereix com pel seu so de country comercial. Un més dels molts singles que va generar l’àlbum “Court and Spark” de 1974. Per cert, la guitarra és del gran Robbie Robertson de The Band i els Maple Leafs (falta d’ortografia inclosa) és un equip d’hoquei de Toronto fundat l’any 1927.

Seia al vestíbul de l’Hotel Empire
Bevia per distreure’s
Pensava per ell mateix
Havia apostat una mica de diners en l’equip dels Maple Leafs
Llavors va entrar una senyora  amb mànigues d’encaix
Ella diu deixa’m seure
Saps, beure sol és una pena
És una pena, una puta pena
Mira aquests pallassos
Enganxats al maleït partit d’hoquei
Ei, maco, tens un munt de pasta
Porta’ns una ampolla
I riurem una mica
Ginebra és el que estic bevent
Vaig criar-me robant

Sóc una cuinera força bona
Vine a la meva cuina
T’ensenyaré la meva millor recepta
Per més que ho intento no puc estalviar un cèntim
Estic llevada cuinant després de mitjanit
Intento treure pel lloguer
Sóc aspra però plaent
Vaig criar-me robant

Llavors teníem pocs diners
Volien obrir una autopista de quatre carrils
El govern ens va donar tres mil dòlars
Hauries d’haver vist com van volar
Primer va comprar un Chevrolet Biscayne
El va deixar a una cuneta
Es va beure tota la resta
Aquell fill de puta
La seva sang és whisky dolent
Vaig criar-me robant

Saps que no tinc mala pinta
M’agrada com aguantes la beguda
Vine a casa amb mi, maco
No t’estic demanant un abric de visó
Ei, on vas?
No te’n vagis encara
El teu got no és buit i ens acabem de conèixer
Ets mesquí quan vas col·locat
Vaig criar-me robant



2 comentaris:

  1. http://www.eldiario.es/cultura/musica/canciones-Joni-Mitchell-adoras-saber_0_372713512.html


    quan ho he vist he pensat amb tu. Bones vacances de setmana santa.

    ResponElimina
  2. Gràcies, Francesc. Per un moment he pensat que em parlaries de la seva mala salut actual. Millor aquesta notícia. Bones vacances, tot i que jo ja sóc de tornada.

    ResponElimina