diumenge, 5 de febrer del 2023

Filmoteca forçosa (96)


The Menu (Mark Mylod, USA 2022 (Disney+))
Crítica populista dels excessos de l’alta gastronomia actual. Funciona molt bé com a comèdia negra, ben dissenyada, perfectament actuada i amb una interpretació excel·lent de Ralph Fiennes. (8)

La nuit du 12 (Dominik Moll, França 2022 (Filmin))

A l’inici del film ja se’ns adverteix sobre la falta de resolució del cas que contemplarem, el d’una noia cremada viva una nit d’octubre als afores de Grenoble. Tot i això és una obra absorbent, molt realista pel que fa als procediments policials i sorprenentment reflexiva. (8)



Decision to Leave (Pak Chan-wook, Corea del Sud 2022 (Balmes))

Una història de passió i crim que és tant una filigrana visual com un maldecap argumental. Malgrat la coherència entre forma i fons, potser no calia fer-ho tot tan complicat. (6)


White Noise/Soroll de fons (Noah Baumbach, USA 2022 (Netflix))

Desconec la novel·la de Don DeLillo en la qual es basa, però aquesta adaptació té alguns diàlegs que sonen forçadament literaris al costat d’alguns moments espectacularment cinematogràfics. Aquesta reflexió sobre la mortalitat resulta finalment abstrusa, però impactant. (6)



Pacifiction (Albert Serra, França 2022 (Filmin))

Llarga, però molt menys temible del que podria semblar. Bella fotografia i un seguit de situacions intrigants en un entorn insòlit. (7)


El dios de madera (Vicente Molina Foix, Espanya 2010 (Netflix))

Curiós enfocament de la immigració com a oportunitat per satisfer les fantasies sexuals. Un guió a mig embastar i rodat amb matusseria. (3)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada