dissabte, 5 d’abril del 2014

(69) Zebra


Així que vam casar-nos el juny a Venècia
I què?
Vam voltar la Terra en un globus aerostàtic
I què?
I la resta de les nostres vides
ha sigut una llarga lluna de mel
Això no vol dir que estiguem enamorats
Si m’estimessis de debò
em compraries una perla bonica
Però ja m’has comprat totes les perles del món
Hi ha una cosa per la que friso
quan tinc un dia una mica gris
Vull una zebra
Tenim tants bibelots
que pràcticament hem buidat el Louvre
A la majoria dels nostres palaus
no hi ha prou espai per moure’s
Avui no aniré a Bali
he de quedar-me a casa i passar l’aspiradora
per netejar el polsim daurat
Això no vol dir que estiguem enamorats
Si m’estimessis de debò
em compraries la Gran Piràmide
Oh, sóc tan oblidadissa, ja ho havies fet
Però hi ha una cosa que necessito
No vull que pensis que sóc cobdiciosa, estimat
Una altra zebra
Zelda es troba sola, vull una zebra
Encara que no es va respectar l’ordre alfabètic inicial, el triple àlbum comença amb “A-bsolute Cuckoo” i conclou amb “Z-ebra”, un número capriciós que evoca la música de circ i les cançons d’amor i luxe de Cole Porter, per les quals Merritt habitualment no mostra gaire estima.

No sé si Z-elda és el nom de la zebra o el d’aquesta amant interessada que mai no en té prou. En tot cas, així es deia la complicada dona de Francis Scott Fitzgerald, un referent prou adequat per l’ambient que retrata la cançó. 

No li donaria més voltes ni buscaria corol·laris morals al fet que fineixin precisament així les “69 Love Songs”.

4 comentaris:

  1. Si, no és una bona manera per acabar el disc -i la sèrie, snif...- però tant la lletra com la música no em desagraden. Malgrat no ser la més espectacular de les cançons no li farem el buit i aplaudirem una de les iniciatives blogaires més llargues -en el bon sentit de la paraula- i interessants pel que fa a la dissecció musical.

    ResponElimina
  2. Confesso que poques vegades havia arribat fins a Zebra. Sempre començo la sèrie pel principi i, esclar, passa el que passa...
    Ara només ens falta saber si aquesta revisitació de 69 Love Songs s'ha saldat amb un èxit tan aclaparador com la primera vegada. Records als dos!

    ResponElimina