dissabte, 26 de febrer del 2022

Filmoteca forçosa (66)

 


L’actriu del mil·lenni (Satoshi Kon, Japó 2001 (Filmin))

Visualment exquisida, explica a través de la biografia d’una mítica actriu tant la història del cinema japonès del segle XX com la imbricació entre art i vida. (7) 


This Must Be the Place (Paolo Sorrentino, Itàlia 2011 (Filmin))

El seu primer film en anglès pateix d’un guió massa ambiciós i força desorientat que queda eclipsat per l’excèntrica composició de Sean Penn. (6)



Peau d’âne (Jacques Demy, França 1970 (Filmin))

Adaptació musical d’un conte (incestuós) de Perrault. A mig camí entre el pop i el kitsch més cursi, a Demy cal perdonar-li ho tot. (7)


Le dernier métro (François Truffaut, França 1980 (Filmin))

Magnífic melodrama històric sobre l’ocupació nazi a París que és també un homenatge al teatre. Deneuve i Depardieu en el  punt àlgid de les seves carreres. (8)



Damage (Louis Malle, Regne Unit/França 1992 (Filmin))

Ningú com Louis Malle per aportar naturalitat i humanitat a les situacions més extremes. En aquest cas també bones dosis d’erotisme entre Binoche i (sorpresa!) Irons. (7)


Enemy (Denis Villeneuve, Canadà 2013 (Filmin))

Conte sobre el doble segons una novel·la de Saramago. Té la gravetat i l’hermetisme del vell «art i assaig», però també el pols ferm del director quebequès. (7)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada