diumenge, 29 de maig del 2022

Filmoteca forçosa (74)


Chip’n Dale: Rescue Rangers (Akiva Schaffer, USA 2022 (Disney+))
Inesperada hereva de «Who framed Roger Rabbit?», però amb molta menys frescor. Forma part d’aquest cinema familiar que abusa de la nostàlgia i confia en un espectador maduret i totalment «nerd». (6) 
The Ice Storm (Ang Lee, USA 1997 (Filmin))
La descomposició d’una família durant els anys Nixon. Lee es trasllada a treballar a Amèrica amb les virtuts intactes: cinema humanista de primera categoria. (8)

Gothic (Ken Russell, Regne Unit 1986 (Filmin))
El famós estiu a Villa Diodati, en el qual Mary Shelley va crear «Frankenstein», segons la particular visió de Russell. Bons actors com Timothy Spall o Gabriel Byrne mai no havien estat pitjor; només se salva Natasha Richardson. Histèria i efectisme assegurats. (5)

Fight Club (David Fincher, USA 1999 (Netflix))

Tècnicament espectacular, com Fincher ens té acostumats, però confusa en les teves intencions. Possiblement haurà inspirat a més d’un grup de neomasclistes. (5)



Le samouraï (Jean-Pierre Melville, França 1967 (Filmin))

Magnífic film «noir», tan estilitzat com taciturn. Alain Delon, millor com a icona que com a actor, és aquí en la seva salsa. (8)


The Remains of the Day/El que queda del dia (James Ivory, Regne Unit 1993 (Netflix))

Acusat sovint de limitar-se al cinema de tassetes de te, Ivory firma aquí la seva apoteosi, que és també un rèquiem per tota una classe social i per la seva frigidesa ètica i emocional. Magistral Anthony Hopkins. (9)

2 comentaris:

  1. Ostres, un cinc pelat a The fight club és com una puntada de peu als meus neomasclistes collons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha, ha, no em diguis que és la teva pel·lícula preferida...

      Elimina