diumenge, 20 de març del 2022

Segones oportunitats

 

Malgrat la conya que feia de les religions mediàtiques i pesseteres, molt «american way», «The Righteous Gemstones» (HBO) no m’havia acabat de fer el pes. Com que no és una sèrie menyspreable i havia llegit que la segona temporada estava molt bé, vaig fer-ne un nou tast i aquest cop l’experiència va ser molt més satisfactòria (potser és que estava de millor humor).

«Los Gemstone», que és com l’anomenen en espanyol, tracta d’una família que es dedica a fer negocis amb la paraula de Déu. Tant el patriarca vidu com els seus tres fills actuen amb una hipocresia exemplar: una façana irreprotxable que amaga tota mena de secrets inconfessables. En aquesta temporada reapareix un amic del pater familias i sembla que vol treure a la llum un vell crim. Mentrestant el fill gran busca desesperadament un préstec per poder associar-se a un prometedor complex turístic, la filla organitza el bateig del seu marit i el fill petit ha creat una secta formada per joves culturistes. Per acabar-ho d’adobar un periodista està investigant els Gemstone per veure si pot trobar algun drap brut.

«The Righteous Gemstones» té una mica de tot: personatges ridículs i xarons, crítica de les religions prefabricades, un humor del broc gros i una mica de misteri (qui hi ha darrera dels atemptats que està patint la família?) Tret de John Goodman, que sempre sol ser una garantia, els actors fixos no són gaire coneguts. En aquesta temporada s’hi afegeixen Jason Schwartzman, Eric Roberts, Macaulay Culkin i Joe Jonas: quan actors coneguts s’incorporen al repartiment vol dir que les perspectives del programa són bones. A mi la veritat és que m’ha distret, m’ha intrigat i m’ha divertit, no sé què més es pot demanar.

Per contra, vaig donar una segona oportunitat al primer capítol de la segona temporada de «Space Force» (Netflix) i va ser més que suficient per recordar tots els motius pels quals no m’havia agradat gens, per molt que Stece Carell i John Malkovich s’hi esforcessin. En aquest cas l’adéu crec que serà definitiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada