dilluns, 17 d’agost del 2009

Un món de metros: Robert Schwandl

Vaig conèixer Robert Schwandl en algun punt inconcret dels anys 80. Aquest jove austríac es guanyava la vida com a professor d’alemany a Barcelona. En Robert, apart de ser un noi força agradable, parlava català amb molta correcció i fluïdesa, un detall que ja se sap que ens predisposa favorablement i que em temo no deu sovintejar tant entre la nova fornada de forasters del nord que escullen Barcelona com a refugi temporal. Vaig coincidir amb en Robert a un parell o tres de festes, primer vivia prop de la Boqueria, més tard al barri del Palau i després li vaig perdre la pista.

El juliol passat, tot documentant-me per la meva sèrie sobre metros del món, vaig retrobar el seu nom citat en un llibre. Ignorava l’afició de Robert pels sistemes de transport subterrani que hi ha al món, encara que imagino que ja la conreava durant la seva estada a Barcelona; el que no em podia esperar és que la perseverança en l’estudi d’aquesta matèria l’havia convertit en una autoritat mundial.

Prova d’això és la seva urbanrail.net, on amb amor i paciència ha anat recollint tota la informació que ha trobat sobre les xarxes metropolitanes dels cinc continents. Visiteu-la, encara que només sigui per admirar-vos de la quantitat de feina que, amb empenta i ganes, pot dur a terme una iniciativa individual sense voluntat pecuniària.

És en aquesta pàgina on m’he assabentat de la deriva posterior d’en Robert, qui l’any 2001 deixà Barcelona i va traslladar-se a viure a Berlín on treballa com a escriptor i editor. Efectivament, per fer rendible la seva dèria va fundar la Robert Schwandl Verlag, empresa dedicada a la publicació de llibres bilingües (alemany/anglès) sobre el transport públic en diverses ciutats alemanyes i en alguns països europeus. Sembla que li va bé; i és que hi ha gent per a tot i jo que me n’alegro.

A partir d’ara no em mireu com una bèstia estranya si de tant en tant em despenjo amb un altre capítol d’”Un món de metros”, sapigueu que no estic sol.
Robert a la falsa estació de Canyelles que construïren els veins per reivindicar l'arribada del metro. © Urbanrail.net

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada