dissabte, 6 de febrer de 2021

Invàlides


Entre que la van passar per Starz, no precisament la plataforma més popular, i que explica una història basada en fets reals, no crec que la sèrie «The Act» hagi tingut una gran audiència, el que no deixa de ser trist perquè l’he trobada excel·lent.

Narra com la mare soltera Dee Dee Blanchard cria la seva filla Gipsy com si fos una malalta crònica, víctima de tota classe de mals (des de l’al·lèrgia al sucre fins al càncer), amb el propòsit de desvetllar els sentiments caritatius de tots els que les envolten i viure conseqüentment de les generoses almoines que reben. Malgrat tot Gipsy, que ha crescut confinada a casa sense contacte amb els seus coetanis i n’ha sortit de l’experiència convenientment infantilitzada, acabarà descobrint l’engany del qual ha estat còmplice ignorant, especialment quan els canvis de l’adolescència li alterin les hormones. La recerca d’un impossible príncep blau la conduirà per camins insòlits que la faran ingressar en la crònica negra.

Aquest conte de fades agre i exagerat ofereix una oportunitat d’or perquè s’hi llueixin dues actrius que no temin el ridícul. Patricia Arquette, que fa temps que ha demostrat que no li fa por engreixar-se i enlletgir-se per entrar en el paper, retrata amb ferocitat aquesta falsa mare coratge tan manipuladora; mentre que la poc coneguda Joey King broda la filla aparentment lirona, però plena de cops amagats. Per a qui requereixi que a les sèries surtin actors populars, apunteu Chloë Sevigny, Dean Norris (el cunyat de Walter White) i l’omnipresent Margo Martindale.

El rètol «basat en fets reals» funciona sovint de forma dissuasiva, tot i que algunes vegades la realitat és capaç d’oferir històries veritablement interessants, d’aquelles que mereixien ser contades. «The Act», sense fugir mai de dades ben documentades, hi afegeix alguns apunts de deliri autoinduït que són les autèntiques notes distintives de la sèrie i el que la converteixen en una obra més que recomanable.  

2 comentaris: