dissabte, 3 de juny de 2017

Un món de metros: Budapest (2)


El degà dels metros de l’Europa continental va inaugurar la seva primera línia l’any 1896. Tanmateix va trigar 70 anys en afegir dues línies noves i 40 mes en ampliar la xarxa. Són un total de quatre línies, 52 estacions i 38 quilòmetres de vies, que aquí estan complementades per línies de rodalies (dibuixades més primes i en colors no tan primaris). En la majoria de mapes oficials (però no en aquest) s’hi representa també la xarxa de tramvies, una de les més extenses del món.

Cal dir que des de l’apunt anterior el disseny ha guanyat moltíssim fins a esdevenir homologable en primera divisió. A més, gràcies a la creació de la línia 4, ja no és Deák Ferenc tér l’únic punt de transbordament de la ciutat.

Atenció al Danubi; és blau.

7 comentaris:

  1. Doncs sí que és una gran millora no tenir només un punt de transbordament en tota la ciutat. Tot i així encara has de donar força volta depenent d'on vagis. Aquesta ciutat la tinc pendent, haurem d'anar cap allà.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Sort que, on no arriba el metro, arriba el tram. Molt recomanable anar-hi.

      Suprimeix
  2. El dia que connectin la línia 6 i 7 amb alguna altra farem festa grossa!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Em sembla que la 6 i la 7 són línies de rodalies.

      Suprimeix
    2. No es excusa per tenir-les desconnectades!

      Suprimeix
  3. Vós, que sou expert en plànols de metro, sabreu valorar com cal aquest mapa: http://www.microsiervos.com/archivo/arte-y-diseno/calzadas-romanas-principales-representadas-mapa-metro.html

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Gràcies, Hèctor, el vaig conèixer fa dos dies i avui sou el segon que me'l menciona. Ben aviat en aquestes planes!

      Suprimeix