dimecres, 23 de setembre del 2009

Teràpia de xoc



Acabo de llegir una notícia que m’ha deixat sense paraules. Si l’hagués trobada a “The Onion”, no m’hauria estranyat gens, però com que la publica un diari d’aquells que diu que diu la veritat (El Mundo) penso que deu tenir alguna base en fets del món real. L’exposo aquí per compartir la meva estupefacció sense gosar fer cap tipus d’interpretació.

La cosa va d’una beguda energitzant que, si ho tinc ben entès, és aquesta mena de refrescs que es venen en llaunes llargarudes i que el jovent que pren pastilles (que no són per a la tos) consumeix durant les seves nits de marxa. Com que la beguda es diu “Gay Up”, dedueixo que està especialment adreçada a les discoteques de l’ambient, i encara que jo no comprengui en què som diferents els gais a l’hora de beure, sembla que el producte té molta sortida. Tant és així que ja la venen a més de 30 països.

L’empresa aquesta del “Gay Up”, que és malaguenya, ha decidit dedicar els seus beneficis al patrocini i, enlloc d’aportar diners a una associació LGTB o a la prevenció de la sida, ha optat per trencar esquemes. D’entrada van oferir el seu patrocini al Málaga F.C. Malgrat que l’equip viu carregat de deutes, van declinar l’oferta bastant explicablement, ja que el món del futbol no és gaire receptiu a les qüestions de diversitat sexual. L’oferta es va fer extensiva llavors a la resta d’equips nacionals, sempre que fossin de primera divisió, que els del “Gay Up” piquen alt. El resultat fou el mateix.

Finalment han arribat a l’acord de patrocinar el torero Joselito Ortega, personatge de menor ressò mediàtic, però carregat d’un indubtable valor simbòlic. Es tracta d’un torero jove, que es declara heterosexual però que no hi veu problema en el recolzament de la marca. No és que sigui una figura especialment popular ni afortunada: en tres anys de carrera ha sofert ja sis “cogidas”, dues d’elles greus.

Tinc dificultats per posar-me dins del cap d’un aficionat als toros i, per tant, no sé com reaccionarà aquest món tan aliè a mi. Tampoc tinc clar si el patrocini anirà brodat al capot o a l’esquena de la “chaquetilla” (o com coi es digui). Podeu llegir la notícia aquí i no us perdeu els comentaris (“el colectibo gay te apollamos”).

Una cosa és la normalització, però això ja és gairebé psicotronia.

5 comentaris:

  1. hahahahahaha
    hahahahahaha
    hahahahahaha
    aiiiii
    hahahahahaha
    hahahahahaha
    si ej keeee
    aiiiii

    ResponElimina
  2. Ara, que sembla que alguns comentaristes estan més amoïnats per si la publicitat va al capote o no, que es veu que és intocable...

    Per cert, alguns membres del "colectibo" haurien de tornar a escola.

    ResponElimina
  3. Sí, Ferran, no sé si això de les faltes d'ortografia venen per la taurofília o per ser gais.

    ResponElimina
  4. Tot i trobar surrealista que facin una beguda específica epr homosexuals, trobo que com a mínim ha servit epr evidenciar un cop me´s els perjudicis homofòbics al futbol!

    ResponElimina
  5. Glam, suposo que al món dels toros seran iguals sinó pitjors. L'únic que passa és que es deuen poder prendre les decisions de forma més individualitzada, com ha fet aquest xicot.

    ResponElimina