dissabte, 8 de juliol de 2017

Un món de metros: Istanbul (2)

Molt han millorat les coses a Istanbul des del darrer apunt. La ciutat de l’Europa continental que va disposar del primer mitjà de transport subterrani, el Tünel de 1875, comptava només amb dues línies de metro que ni tan sols connectaven, motiu pel qual les vaig qualificar d’autistes. Ara les línies ja són quatre, amb la M1 que arriba fins a l’aeroport i la M4 que cobreix la part asiàtica de la ciutat. El metro lleuger anomenat Metrobus i la línia subterrània i subaquàtica Marmaray són possiblement els únics mitjans de transport urbà existents que connecten dos continents.

Tot i que el disseny del mapa també ha millorat considerablement, sempre és problemàtic fer encaixar amb elegància trams, metros, metros lleugers, funiculars i telefèrics, atès el diferent gruix amb el que han sigut traçats els seus itineraris. Afegiu-hi a la complexitat la presència fantasmagòrica de les línies que es troben en estat de projecte i comprendreu que el resultat serà acceptable, fins i tot simpàtic, però ni de lluny modèlic.

4 comentaris:

  1. Dóna'ls temps. A la tercera entrada, d'aquí uns anys, segur que ja està molt més arreglat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres, sí, aquests van amb les piles posades.

      Elimina
  2. M’ha fet gràcia això de connectar dos continents, aquí em sembla que el metro no arriba ni a la comarca del costat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Arriba a Cornellà, que és Baix Llobregat.

      Elimina