Un prophète (Jacques Audiard, França 2010 (filmin))
A través de la seva experiència a la presó, un jove d’origen algerià esdevé un cap del crim. Una història moltes vegades explicada, a la qual Audiard hi afegeix modulacions magistrals. Duel interpretatiu memorable entre Tahar Rahim i Niels Arestrup. Dues hores i mitja intenses, però que passen volant. (9)
Maduixes Salvatges (Ingmar Bergman, Suècia 1957 (filmin))
Conté tota l’essència del que caracteritza Bergman de forma concisa i accessible. Inesperadament conciliador i vitalista, a més. (9)
Mort a Venècia (Luchino Visconti, Itàlia 1971 (DVD))
Adaptació impossible de la novel·la de Mann, on l’exposició de determinades teories estètiques s’ofega davant d’un excés de reconstrucció històrica. Sobredosi d’adagietto. (7)
The Vast of Night (Andrew Patterson, USA 2019 (Amazon))
Exercici d’estil a la manera de «The Twilight Zone» que comença a esdevenir un títol de culte dins de la ciència ficció. Supleix el baix pressupost amb una bona reconstrucció històrica i, sobretot, un treball de càmera molt elaborat; però els 89 minuts de la seva durada es fan inacabables per tan poca història. (6)
The Rise of Skywalker (J. J. Abrahams, USA 2019 (Disney+))
Em vaig negar a veure-la al cinema, però aprofitant que Disney+ ve amb Movistar… Per descomptat té algunes escenes espectaculars, però també girs de guió que serien indignes a un culebró veneçolà, un munt de bons actors desaprofitats i uns personatges que no tenen cap interès. Sembla mentida que una joguina tan cara pugui ser tan estúpida. (4)
American Animals (Bart Layton, USA 2018 (filmin))
Quatre estudiants universitaris planegen el robatori d’alguns documents antics d’una biblioteca: tot surt malament. Barreja de documental —amb el testimoni dels veritables protagonistes— i de reconstrucció fictícia dels fets, comença prou juganera, però acaba sent irritant per la inconsciència moral dels seus personatges. Preferiries que fossin criminals de debò. (7)
A través de la seva experiència a la presó, un jove d’origen algerià esdevé un cap del crim. Una història moltes vegades explicada, a la qual Audiard hi afegeix modulacions magistrals. Duel interpretatiu memorable entre Tahar Rahim i Niels Arestrup. Dues hores i mitja intenses, però que passen volant. (9)
Maduixes Salvatges (Ingmar Bergman, Suècia 1957 (filmin))
Conté tota l’essència del que caracteritza Bergman de forma concisa i accessible. Inesperadament conciliador i vitalista, a més. (9)
Mort a Venècia (Luchino Visconti, Itàlia 1971 (DVD))
Adaptació impossible de la novel·la de Mann, on l’exposició de determinades teories estètiques s’ofega davant d’un excés de reconstrucció històrica. Sobredosi d’adagietto. (7)
The Vast of Night (Andrew Patterson, USA 2019 (Amazon))
Exercici d’estil a la manera de «The Twilight Zone» que comença a esdevenir un títol de culte dins de la ciència ficció. Supleix el baix pressupost amb una bona reconstrucció històrica i, sobretot, un treball de càmera molt elaborat; però els 89 minuts de la seva durada es fan inacabables per tan poca història. (6)
The Rise of Skywalker (J. J. Abrahams, USA 2019 (Disney+))
Em vaig negar a veure-la al cinema, però aprofitant que Disney+ ve amb Movistar… Per descomptat té algunes escenes espectaculars, però també girs de guió que serien indignes a un culebró veneçolà, un munt de bons actors desaprofitats i uns personatges que no tenen cap interès. Sembla mentida que una joguina tan cara pugui ser tan estúpida. (4)
American Animals (Bart Layton, USA 2018 (filmin))
Quatre estudiants universitaris planegen el robatori d’alguns documents antics d’una biblioteca: tot surt malament. Barreja de documental —amb el testimoni dels veritables protagonistes— i de reconstrucció fictícia dels fets, comença prou juganera, però acaba sent irritant per la inconsciència moral dels seus personatges. Preferiries que fossin criminals de debò. (7)
Molt d'acord amb Skywalker, però Mort en Venècia mereix una mica més, home.
ResponEliminaNoi, jo la trobo molt nyonya i sembla que Visconti s'agrada molt.
EliminaTens Disney + i tot? Caram, quina afició. No n'he vist cap, com sempre, però aquest senyor de la foto surt a 'Baron Noir', sèrie que m'havien recomanat molt i que he deixat de veure després de només tres capítols.
ResponEliminaDisney+ no em fa cap falta, però ve incorporada a Movistar.
EliminaI de "Baron Noir" no responc, però Niels Arestrup és un actoràs.
Elimina