Ja vaig parlar del metro de Brescia el 3 de novembre de 2012, precisament el mateix dia de la seva inauguració. A l’article original atribuïa a la ciutat un milió d’habitants; no sé en que estava pensant, ara ja ho he corregit i hi he posat els més aproximats 197.000.
El que no sabia, quan ho vaig escriure, és que algun dia de principis de desembre visitaria Brescia i trepitjaria aquest ferrocarril metropolità. Pel turista passavolant és un transport que no té gaire utilitat, ja que la majoria d’atraccions de la vila són molt cèntriques. Només és digna de considerar l’estació «Stazione FS» que enllaça amb els trens de Trenitalia i que està a una sola parada de la central «Vittoria».
El que no sabia, quan ho vaig escriure, és que algun dia de principis de desembre visitaria Brescia i trepitjaria aquest ferrocarril metropolità. Pel turista passavolant és un transport que no té gaire utilitat, ja que la majoria d’atraccions de la vila són molt cèntriques. Només és digna de considerar l’estació «Stazione FS» que enllaça amb els trens de Trenitalia i que està a una sola parada de la central «Vittoria».
Les instal·lacions són funcionals i poc destacables, començant per un logo no gaire engrescador. Les estacions són d’aquelles on les andanes estan separades de les vies per unes mampares de vidre i els vagons no són gaire grans, però encara semblen nous.
«Stazione FS» té un vestíbul arquitectònicament espectacular i algunes mostres d’art conceptual. A menys que sigueu amants del metro, Brescia té coses molt més interessants.
Alguna mena de mirall deu haver-hi en aquesta estació tan monumental que els cartells estan posats al revés...
ResponEliminaEm referia a això quan parlava d'art conceptual.
Elimina