dimecres, 19 de juny de 2019

Ball de bastons

Ell va ser un coreògraf i cineasta que va revolucionar tant el teatre com el cinema musical. Ella va ser la més gran ballarina de Broadway de tots els temps. Junts van formar una parella explosiva, que malgrat tot sobrevisqué a la seva ruptura sentimental i els permeté continuar col·laborant fins a la mort (la d’ell). Es deien Bob Fosse i Gwen Verdon, i la sèrie «Fosse/Verdon» de FX (visible a HBO) intenta honorar la seva memòria amb fortuna variable.

Són vuit capítols que, entre innombrables «flashbacks», pretenen documentar els anys finals de la parella —entre el fracàs de «Sweet Charity» i el de «Star 80», amb les confessions catàrtiques de «Lenny» i «All That Jazz» com a condiment, i l’èxit universal de «Cabaret» com a teca real—. Tal com està explicat, no s’entén la importància històrica de la Verdon, ja que es diria que només ens mostren els seus fracassos i sempre és presentada com una figura subsidiària a la de Fosse.

Meritoris però els esforços de Sam Rockwell i especialment Michelle Williams; frustrants en canvi els actors i actrius que han de fer de dobles de rostres tan coneguts com els de Liza Minnelli, Shirley MacLaine, Joel Grey o Dustin Hoffman. El resultat distraurà els fans del teatre musical, perquè presenciaran els assajos reconstruïts de produccions històriques i mítiques. Per a la resta, el conjunt se saldarà amb més avorriment que benefici, perquè d’histories d’homes entabanadors i faldillers i de dones que no saben desempallegar-se’n ja n’hem vist unes quantes.

Cap comentari:

Publica un comentari