La campanya dels ateus britànics, de la que parlava recentment , fa tres dies que s’ha posat en marxa a Londres: dos cents autobusos passegen pels seus carrers amb cartells on es pot llegir “Probablement Déu no existeix. Deixa de preocupar-te i gaudeix la vida”. Altres 600 autobusos amb la mateixa inscripció recorren rutes a la resta del país.
Simulació de busateo.org
Ateus de Catalunya va decidir copiar la idea i a través de www.busateo.org han recollit 7.412 euros que els permetrà llogar publicitat en dos autobusos de Barcelona durant un mes. Si la recaptació continua augmentant, la campanya s’estendria a Madrid i potser a València i Bilbao.
Ateus de Catalunya va decidir copiar la idea i a través de www.busateo.org han recollit 7.412 euros que els permetrà llogar publicitat en dos autobusos de Barcelona durant un mes. Si la recaptació continua augmentant, la campanya s’estendria a Madrid i potser a València i Bilbao.
Les reaccions no s’han fet esperar. Una església evangèlica de Fuenlabrada ha contraatacat amb les mateixes armes i des del dia de Nadal un vehicle passeja l’eslògan “Dios sí existe. Disfruta de la vida en Cristo” per diverses localitats de la Comunidad de Madrid. Catòlics i musulmans s’han afanyat a afirmar que amb les seves respectives religions també es pot gaudir de la vida (“honestament”, afegeixen els catòlics). Tot plegat això cada dia s’assembla més a una guerra entre companyies de mòbils.
S. Sánchez/El País
I tanmateix, quan més llegeixo l’eslògan original, més aigualit em sembla. En realitat no es pot considerar un missatge veritablement ateu, sinó més aviat d’un agnosticisme tendenciós i hedonista. Tota la seva força rau en la novetat d’expressar pensaments que fins ara se solien ocultar, un pas perquè surtin a la llum les creences “que no gosen dir el seu nom”. Molt poca cosa en front de les desenes de milers de catòlics que immobilitzaren el centre de Madrid el Dia dels Innocents per celebrar-hi una missa solemne. Es diria que llavors ningú no va protestar ni va sentir-se ofès. I si això no era propaganda, que baixi Déu i ho vegi!
I tanmateix, quan més llegeixo l’eslògan original, més aigualit em sembla. En realitat no es pot considerar un missatge veritablement ateu, sinó més aviat d’un agnosticisme tendenciós i hedonista. Tota la seva força rau en la novetat d’expressar pensaments que fins ara se solien ocultar, un pas perquè surtin a la llum les creences “que no gosen dir el seu nom”. Molt poca cosa en front de les desenes de milers de catòlics que immobilitzaren el centre de Madrid el Dia dels Innocents per celebrar-hi una missa solemne. Es diria que llavors ningú no va protestar ni va sentir-se ofès. I si això no era propaganda, que baixi Déu i ho vegi!
Avui deien a l'arràdio que els e-cristians també s'apuntaran a la teologia d'autobús.
ResponEliminaEl que mi em fa gràcia és que els usuaris contiuem pagant cada cop més en uns transports públics on hem de "gaudir" de publicitat privada.
L'eslògan suposadament ateu és més tou que un teletubbie. Caldria més contundència: si es tracta de parar els peus a Roucos, Miroardèvols & cia no ens podem limitar a mitges tintes.
ResponEliminaEm fa gràcia que, pel que es veu a la foto, a la campanya madrilenya han utilitzat el "si" condicional en comptes del "sí" afirmatiu. Inseguretat?
Anava a dir el mateix que en Santi: sembla que ni ells hi acaben de creure, quan fan servir un "si" en lloc d'un "sí"... o això, o encara són d'aquells que creuen que les majúscules no cal accentuar-les.
ResponEliminaPuigmalet, això de la publicitat als autoabusos dóna per una nova entrada. D'acord amb això de la publicitat privada, però la institucional també em provoca urticària.
ResponEliminaSanti (i Ferran), molt ben observat. Jo no hi havia caigut.