dilluns, 6 de desembre del 2010

Miscel·lània per a un pont


Vist que, malgrat el desastre aeri, aquí hem quedat quatre gats mal comptats, no malgastaré recursos propis i m’acolliré al gènere lleuger de la miscel·lània. Ben mirat, en temps propicis a la lectura en diagonal, el pica-pica i uns nivells d’atenció sota mínims, la miscel·lània es presenta com el futur de la literatura.

Sants del dia: Sant Nicolau (s. IV), bisbe de Mira (Lícia), venerat a Bari (s. X). Sant Pere Pasqual, bisbe de Jaèn i màrtir (mercedari); sant Fortià, innocent mr. venerat a Torelló; santa Asel.la, vg.


A la llibreria de la FNAC:
Dependent: Et sona “La Muntanya Màgica” de Thomas Mann?
Dependenta: Sí, crec que em sona.


El dia que vaig néixer la meva vida va canviar per complet.
David Grossman


Al carrer Balmes cantonada amb Aragó:
Ell: Te recuerdo que en el 98 estuvimos a punto de separarnos.
Ella: Sí, porque me pensaba que eras mariquita; y resultó que no.


No permetis que la gelosia ofegui els fonaments d'una bona amistat.
(Sòmines, segle V a.C.)

Un matemàtic s’ofega:
log, log, log, log, log, log…
(vist a “Professor Stewart’s Hoard of Mathematical Treasures”)



I de torna, com que Badly Drawn Boy m'agrada molt i acaba de treure disc ("It's what I'm thinking, part one"), us en deixo un clip:

26 comentaris:

  1. M'ha agradat molt la miscel·lània aquesta, però que consti que no hi sóc.

    ResponElimina
  2. Allau, ¿es mi impresión o es que los dependientes de la Fnac son el colectivo laboral más vilipendiado de España después de los controladores aéreos?

    ResponElimina
  3. Òscar, jo tampoc no hi sóc del tot.

    ResponElimina
  4. Alastair, tots dos col·lectius s'ho mereixen, no et càpiga cap dubte.

    ResponElimina
  5. És flipant el paio aquest, la cançó, el vídeo "itself", tot... D'on coi l'has tret aquest paio? El meu "Spotify" ja té tema pels propers dies!

    ResponElimina
  6. El "noi mal dibuixat" fa una dècada que funciona. M'alegra que t'interessi. Continua investigant via Spotify.

    ResponElimina
  7. Genial miscel·lània! He rigut de valent. A veure si ho fas més sovint, si no és demanar massa... ;-)

    I sí, som pocs. Jo havia de tenir un cap de setmana tranquil a Barcelona i no he parat... En fi, veurem què ens espera aquests tres dies!

    ResponElimina
  8. Galde, només em falta obrir un nou front. Bé, m'ho pensaré.

    ResponElimina
  9. Jo també diria que per aquí hem quedat quatre. Tan és així que jo ja m'espero a dimecres o dijous per tornar a penjar res. Mira si som pocs, que quan em burlo dels blogaires ni tan sols s'ofenen: òbviament perquè no hi són (tret de l'omnipresent Puigcarbó).
    Això de caçar converses i apuntar-les m'agrada, també ho he fet. La del carrer Aragó és bellíssima, i la de la Fnac previsible.

    ResponElimina
  10. Ens havíem d'ofendre, Lluís? Quan un blocaire és burla dels blocaires, s'està burlant també de si mateix i el bucle anul·la la pretesa ofensa.

    ResponElimina
  11. Amb els de la FNAC no es claveu home, jo una volta vaig fer una entrevista de curro i no em van pillar :(

    ResponElimina
  12. I em pense que Macip també està, que els guiris hui no fan festa.

    ResponElimina
  13. Aquesta mena d'aturada del temps l'he aprofitada per a passar a net un calendari-alfabet celta (un obsequi per les festes). Ara estem al mes L de Luis, el de "la moixera".
    Això és pentinar al gat!

    ResponElimina
  14. Comtessa, ja m'imagino que no cobren sous com per exigir-los gaire. Jo em limito a reproduir el que vaig sentir. Però de vostè, precisament de vostè, m'ofendria una mica.

    ResponElimina
  15. Girbén, el pont passat a casa = perruqueria per a gats.

    ResponElimina
  16. Comptat i debatut no som quatre, sinó vuit gats, pel cap baix. Molt bé la miscel·lània, amb desplegament de tipografia variada, a més a més.

    ResponElimina
  17. caram, quants gats repentinadíssims! I diria que una mica mandrosos també... :)

    ResponElimina
  18. Ben cert que la miscel·lània té molt de futur, cosa que no sé si és bona o no. Ara, que té la seva gràcia, també, sobretot si al final m'assabento que Badly Drawn Boy ha tret un nou disc.

    ResponElimina
  19. Brian, potser sí que som més de 4, però no miolem gaire.

    ResponElimina
  20. Marta, almenys tu veig que t'estàs fent un fart de llegir!

    ResponElimina
  21. David, sóc partidari d'instruir delectant :)

    ResponElimina
  22. Estic absolutament enamorat d'aquesta cançó. També de "Promises" del mateix noi mal dibuixat (quin nom més maco). Moltes gràcies per descobrir-me'l.

    ResponElimina
  23. Òscar, aquesta cançó no és la que més m'enamori, però m'alegra haver-te'l descobert. Els experts diuen que el seu millor disc és el primer: "The hour of the wildebeest", però jo no li en conec cap de dolent, fins i tot la banda sonora d'About a Boy és una preciossitat.

    ResponElimina
  24. Feia temps que li havia perdut la pista, a Badly Drawn Boy. Però vaig estar molt enganxat a "Once around the block", del primer disc. Serà qüestió de tornar-hi...

    ResponElimina
  25. frg, d'ençà el primer disc n'ha tret 5 més, se t'ha girat feina!

    ResponElimina
  26. Bé, el segon també l'havia escoltat, potser sense tanta atenció.

    No s'acaba mai, la feina. Tota fos tan agradable com aquesta...

    ResponElimina