divendres, 31 de desembre del 2010

Un (altre) resum del 2010


En arribar aquestes dates
fer un resum és el que cal
que el dimoni de les llistes
a la vida aporta sal

Em permetré l’exercici
de contemplar-me el melic
no voldria enganyar-vos
el que sóc és el que escric

I per fer-ho tot canònic
afegiré un munt de links
que la Clídice s’enfada
si no n’hi ha 25

L’Alícia va donar guerra
potser encarà en donarà
Dickens cueja amb força
més enllà de l’undemà

Hi ha hagut temps de costellades
d’ateneus i de Sant Llops
hem festejat la fillola
i hem gaudit ser part d’un tot

Vàrem viatjar fins a Itàlia
per veure que es cou allà
en Fabrizio i la Maria
bella màgia ens van deixar

També fórem a Alemanya
el cor d’Europa se’n diu
si no és gaire encisadora
de connexions en té un niu

Quan fallaren les neurones
vaig acudir als meus records
als metros, a les patates
i a altres procediments bords

En Foster fou un fracàs
no sabeu pas com m’irrita
ho intentaré l’any vinent
la tardor ja és infinita

Però no tot ha estat tan trist
també he buscat alegria
i estic força satisfet
d’alguna beneiteria

Mentrestant tinc un nebot
que du de nom Adrià
i com era de preveure
és el més bonic que hi ha

I no voldria oblidar-me
encara que no es percep
res d’això seria possible
sense que hi fos en...

Procuraré esforçar-me
(alguns no en tenim mai prou)
per continuar distraient-vos
Que tingueu feliç any nou!

40 comentaris:

  1. Excel.lent final per un any ple d'excel.lents avalanches! Que el 2011 sigui encara millor (si és possible).

    ResponElimina
  2. Uf, això sí que és una llista!

    Diuen que quan percebem que estem morint pel cap ens passa la nostra vida una mica com ho has fet tu, en pla link tal com ho vol la Clídice!

    En fi, esperem que tinguem llarga vida (els blocs i nosaltres) per poder anar gaudint de la mateixa vida (com puguem, però) i anar fent llistes fins la del resum del 2011, 2012, 2013...

    ResponElimina
  3. Clorur sòdic de la vida, què feia abans de llegir-te? Feliç 2011 per tu i per en...

    ResponElimina
  4. Procurarem llegir-te
    (alguns no en tenim mai prou)
    per continuar distraient-nos.
    Que tingueu feliç any nou!

    ResponElimina
  5. Salvador, tot i que no et pots queixar, que el 2011 sigui encara millor!

    ResponElimina
  6. Calla, Galde, no em vull imaginar això de morir-se i anar clicant links. Millor anar trescant els propers anys, no?

    ResponElimina
  7. Puigmalet ets un plagiari
    però avui se't perdona tot
    i que visqui el diccionari
    i que visqui cada mot!

    ResponElimina
  8. Em pensava que aquest any no hauria de treure l'ampolla d'anís i la forquilla!! Ara torno. Iupi.

    ResponElimina
  9. Deixa'm penjar-ho aquí:

    millor sumar...
    2 + 0 + 1 + 1 = 4
    que multiplicar:
    2 x 0 x 1 x 1 = 0

    I també el teu càlcul de futur:
    (... a partir del 2115 serà més favorable multiplicar).

    ResponElimina
  10. Que tinguis molt bon 2011 encara que, pel que veig, el 2010 tampoc no ha estat gens malament. Salut!

    ResponElimina
  11. Matilde, jo no oblido mai els melòmans de gamma alta.

    ResponElimina
  12. Girbén, jo això del 2115 ja ho tinc apuntat a l'agenda ;p

    ResponElimina
  13. David, cal aspirar sempre a aque tot vagi millor del que anat. Et trameto aquest desig!

    ResponElimina
  14. Molts apunts, molts blogs i sobre tot, molts anys per tu i tots els que passen per casa teva.

    ResponElimina
  15. Iaix, que m'oblidava de donar-te les gràcies per la recomanació de la traducció de l'Alícia! Es troba fàcilment?

    ResponElimina
  16. Amb DFW o sense, Allau, aquest any blocaire que avui termines ha sigut extraordinari; i el millor de tot és que sabem que el 2011 ho serà encara més. Molt feliç any nou!

    ResponElimina
  17. No et creia capaç de fer rodolins... per sort encara ens podem sorprendre mútuament. Bon any nou!

    ResponElimina
  18. Gràcies, Llum, molts anys bons per a tothom!

    ResponElimina
  19. Llum, sobre Alícia no en tinc ni idea. He vist que a la Casa del Llibre la tenien. Si no, pots optar per l'edició d'Alianza Editorial, que també està bé.

    ResponElimina
  20. Gràcies, Espai, confio que tu també estaràs a l'alçada. Bona entrada d'any!

    ResponElimina
  21. Mala memòria, Lluís, que l'any passat ja vaig publicar una nadala pocasolta i fins i tot una jota ebrenca. Et desitjo que el 2011 sigui millor.

    ResponElimina
  22. A mi també m'agradaria
    comentar-te en vers, ep!
    i enviar-te una abraçada
    i una dolça per a en...

    molt bon any!

    ResponElimina
  23. ostres, ara que ho veig, perdó, 'lo meu' és la prosa, com a molt...

    i bon any a la parròquia d'aquest blog, que m'havia descuidat...

    ResponElimina
  24. Com si no es notés, Maria, que “lo meu” és també la prosa :)

    Que tingueu un bon 2011!

    ResponElimina
  25. Molt bé, ja pots baixar de la cadira que et donarem unes pessetes :) M'has fet tornar mica amb tant d'hipervincle, poca suelt! :)

    Que tingueu un molt bon 2011, molts petons, sobretot per a n'en ... Que a tu ja et "veig" més sovint :)

    ResponElimina
  26. Gràcies, Kweilan, feliç 2011 també per a tu!

    ResponElimina
  27. No volies caldo, Clídice, doncs trenta tasses i escaig! Molts petons d'any nou a X, Y i Z!

    ResponElimina
  28. Als rodolins m'hi han faltat il·lustracions per una auca però, tot i sense elles, m'han divertit. I que no pari el blog!
    Un bon 2011!

    ResponElimina
  29. Doncs mira, Glòria, que hi havia pensat, però no són aquests, dies de gaires virgueries.

    Bon any!

    ResponElimina
  30. Per cert, em quedo amb aquesta frase: "el que sóc és el que escric". Fantàstica.

    ResponElimina
  31. Voldria fer l'últim comentari de l'any al blog de l'Allau. Puc? Bé, era per recordar que encara em deus un apunt sobre la Tori. Bé, esperaré a l'any que ve... Bon any, nou! Ja està, missió acomplida!

    ResponElimina
  32. Pots, Òscar, i és clar que pots. No m'oblido dels deutes d'honor, però tampoc vull fer un treball de compromís. Oi que no t'agradaria que tractés lleugerament la teva adorada?

    Bon any, Òscar!

    ResponElimina
  33. Molt bon anY, Allau. Content de seguir-te i d'aprendre!

    ResponElimina
  34. El mateix et desitjo, Tirant. De moment comença bé.

    ResponElimina