diumenge, 8 de març de 2009

A l’engròs

El dissabte convidava al passeig: un cel tan net i blau que semblava un tràiler de la propera estrena de la primavera (sólo en cines). He baixat per la Rambla de Catalunya amb pas lleuger, gairebé coreogràfic, molt de nouvelle vague, fins aturar les meves piruetes allà on hi havia hagut l’enorme i modern cinema Alcázar, on després hi hagué l’enorme i horrorosa botiga de quincalla ‘Musgo’ i on ara s’acaba d’inaugurar l’enorme llibreria Bertrand.

Un arc de globus de color taronja decorava la porta (sí, el seu color corporatiu), mentre que uns assalariats vestits de croats (?) amb l’espasa de plàstic els regalaven a clients més petits que un servidor. A l’interior, una gernació de famílies tafanejava i, sense dissimular, pidolava una consumició gratuïta de la màquina Nespresso que hi ha instal·lada al fons.

La llibreria, com ja he dit, és gegantina (1.500 metres quadrats). No sé si supera a la Casa del Llibre; però, en tractar-se d’un espai exempt amb tot a la vista, dóna la sensació que ha de ser la més gran de Barcelona. Amb tota la xerinola pròpia de les jornades inaugurals ha estat difícil fer-se una idea clara del que pot donar de si a la llarga, però d’entrada predominava un escampall massiu de best-sellers, amb grans superfícies entapissades d’idèntiques cobertes, talment com si els venguessin a pes.

[He ficat el nas a la pàgina oficial del grup Bertrand a Espanya i, a banda que no ofereixen selecció d’idioma, si entres a la pàgina que correspon a la nova botiga, només trobes un rètol: BARCELONA - PROXIMA INAGURACIÓN. Que en tres paraules ja colin un error ortogràfic, no presenta la imatge més afavoridora per a una llibreria. Però a més, sabent el que costa editar un text a una pàgina web, el fet que ningú no s’hagi molestat a indicar que la llibreria funciona des del 3 de març, revela pura desídia.

Aquest és un mal que fa anys que em crida l’atenció: tothom que es creu que és algú fa temps que té el seu xiringuito muntat a la web, però molts d’ells no han estat mai conscients del que això implica. La immediatesa és una característica essencial del medi i és imprescindible mantenir la informació al dia, si es vol mostrar una imatge de fiabilitat. Si no són capaços de mimar el seu lloc web, que no el tinguin, que una webpage desatesa fa molta peneta.]

2 comentaris:

  1. Desgraciadament es pot dir que passa molt, jo m'he trobat més d'un cop amb que FNAC (per posar un exemple d'una cadena ben coneguda)té algún article publicat a la web i desprès a les botigues et diuen que està desclassificat o qualsevol altra pamplina.
    La llibreria aquesta, Bertrand, d'entrada no promet com a tal però mira millor que el "Musgo"...

    ResponElimina
  2. El control d'estocs és una mica més complex que la reescriptura d'un text breu, però vaja, per això es va inventar la informàtica...

    Si és veritat que compten amb 140.000 referències, no és qüestió de menysprear-la.

    ResponElimina